Digital Marknadsförare
Biltema Sweden AB / Marknadsföringsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Biltema Sweden AB i Helsingborg,
Landskrona,
Ängelholm,
Lund,
Malmö eller i
hela Sverige Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/teknik, Bygg, Bilvård och Verktyg. Totalt marknadsför Biltema mer än 19 000 artiklar. Vår vision är att underlätta ekonomiskt för människor att ha bil, båt, bostad, verktyg samt fritidsartiklar av hög kvalitet och därigenom skapa en rikare fritid för alla. Biltema har idag totalt 148 varuhus i Sverige, Norge, Danmark och Finland varav 55 varuhus finns i Sverige. Biltema är ett starkt varumärke i en spännande expansion, som de närmsta åren kommer öppna ett 50-tal nya varuhus i Norden.
Är du en engagerad och kreativ digital marknadsförare ?
Vill du arbeta på ett företag där din kreativitet och initiativförmåga uppmuntras och där det finns stora möjligheter att utvecklas internt?
Biltema söker nu en Digital marknadsförare där du kommer att vara bolagets expert inom digital marknadsföring och ansvara för bolagets digitala marknadsföringsaktiviteter tillsammans med Marknadschefen.
Biltema kännetecknas av ett öppet och prestigelöst arbetsklimat där bolagets kärnvärden genomsyrar hela verksamheten; Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning & reda samt Flexibilitet.
Publiceringsdatum2021-02-08ArbetsuppgifterDitt huvudsakliga ansvarsområde kommer vara att utveckla och genomföra aktiviteter för att driva webbtrafik till Biltemas hemsida med hjälp av digitala markansföringsverktyg samt att analysera kampanjer för att optimera framtida marknadsföringsaktiviteter.
Exempel på arbetsuppgifter:
Skapa och driva digitala marknadskampanjer
Jobba med sökordoptimeringar
Skapa relevant innehåll i olika sociala medier
Analysera kampanjer genom Google analytics
Skapa digital content marketing
VI SÖKER DIG SOM
Har tidigare erfarenhet av att jobba med digital marknadsföring och vi tror även att du har en eftergymnasial utbildning inom området
Har erfarenhet av Google Analytics, SEO och digital marknadsföring
Har arbetat med Episerver och InDesign
Har erfarenhet av Adobe after effects
Har mycket goda kunskaper inom Office-paketet
Talar och skriver svenska obehindrat
Som person är du affärsmässigt lagd och driver ditt arbete självständigt framåt. Du har en god förmåga att skapa förtroende och långsiktiga relationer med såväl kunder, kollegor och leverantörer.
För att du effektivt ska kunna driva kampanjer och kundflöden behöver du även vara analytisk och strukturerad i ditt arbetssätt. Då du är lösningsorienterad ser du hinder och problem som en spännande utmaning.
ÖVRIG INFORMATION
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning : Heltid, Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Placering: Biltema Sweden AB, Garnisonsgatan 26, Helsingborg
Lön: Individuell
Sista ansökningsdatumet: 2021.02.21
Kontaktperson: Marknadschef, Johan Gerdevåg,
johan.gerdevag@biltema.comObservera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev.
Registrera din ansökan på Biltemas hemsida. Urval kommer att ske löpande och anställning kan därför ske innan annonsens eventuella slutdatum. Vänta därför inte för länge med att registrera din ansökan.
Biltema har gjort ett medvetet medieval för denna rekrytering och vi undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Provanställning/TiIllsvidare Provanställning 6 mån
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBiltema Sweden AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Biltema Sweden AB (org.nr 556297-3320),
http://www.biltema.se Arbetsplats Biltema
Jobbnummer 5562910
Observera att sista ansökningsdag har passerat.