Digital Marknadschef

Academedia Support AB / Chefsjobb / Stockholm
2020-01-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Digital Marknadschef" (publicerad 2022-08-25) ⬅️


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Academedia Support AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 16 300 medarbetare på våra drygt 650 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 176 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.

Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.

Vill du vara med och göra Sverige lite bättre? AcadeMedia hjälper människor att utvecklas i hela utbildningskedjan. Inom områdena IT, kvalitet, juridik, elevhälsa, inköp, fastighet, kommunikation, ekonomi, HR och affärsutveckling bildar AcadeMedia Support en gemensam supportfunktion som ska ge stöd till alla AcadeMedias verksamheter. Som en del av Sveriges största utbildningsföretag är karriärmöjligheterna hos oss stora, så varför inte ta chansen?

Digital Marknadschef

Som Digital marknadschef för AcadeMedia Grund- och Gymnasiesegment blir du länken mellan marknadsansvariga och koncernens digitala team. Det är en samordnande roll där du har personalansvar för segmentens centrala digitala experter (SEM- och SoME-expert) och leder dem mot bolagsspecifika och segmentövergripande mål.

Du kommer att leda flera övergripande marknadsorienterade och digitala projekt för segmenten.

Du ansvarar för att sammankalla marknadsansvariga inom segmenten och arbeta för ett gynnsamt samarbete mellan bolagen, så som att sprida best practise, anordna gemensam kompetensutveckling etc. Du är segmentens representant i koncernens digitala team och ansvarar för samordning av övergripande system och ramavtal.

Inom rollen kommer du även vara ansvarig för ett expertisområde inom digital marknadsföring, ex SEO eller Sök, beroende på din kompetens och ditt intresse. Du får då ett utökat ansvar för att leda utvecklingen av detta område inom hela digitala teamet/koncernen och sätta koncernövergripande strategier för detta.

Genom löpande kompetensutveckling håller du dig själv och dina kollegor uppdaterade inom detta område och bidrar därmed till teamets utveckling och de övriga bolagens utveckling inom SEO/Sök.

Vi ser gärna att du är behjälplig vid rekrytering av nya digitala specialister för segmentens räkning och även för det digitala teamet överlag.

Som Digital Marknadschef för segmenten kommer du att bli en del av koncernens digitala team och rapportera till Head of Digital Marketing.

Om dig:

Vi ser gärna att du har följande kompetens:

• Relevant utbildning i marknadsföring/kommunikation eller liknande
• Minst fyra års erfarenhet från marknadsavdelning/byrå eller liknande
• Dokumenterad erfarenhet av att leda större digitala projekt, framförallt inom webb.
• Projektledarkunskaper, helst inom agil projektledning
• Erfarenhet av att leda ett marknadsteam
• Spetskompetens inom ett expertisområde inom marknadsföring, ex SEO, analys, MA
• Van att jobba med flera parallella intressenter
• Flexibel, initiativrik och ha förmågan att engagera och kommunicera framgångsrikt både internt och externt

Vill du vara med på vår spännande resa?

Välkommen att ansöka via länken. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail. Tjänsten är med placering i Stockholm. Sista ansökningsdag är 15e februari 2020, intervjuer sker dock löpande så ansök redan idag!

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta AcadeMedias Head of Digital marketing Helena Thun, helena.thun@academedia.se. Har du frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta AcadeMedias Chefsrekryterare Carina Åkemark carina.akemark@academedia.se

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
• -

Publiceringsdatum
2020-01-23

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AcadeMedia Support AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AcadeMedia Support AB (org.nr 556568-8479), http://www.academedia.se/

Arbetsplats
AcadeMedia

Jobbnummer
5056739

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Academedia Support AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Academedia Support AB: