Digital Marketing & CRM-Specialist

Bonnier News AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
2024-03-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Digital Marketing & CRM-Specialist" (publicerad 2024-04-23) ⬅️


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bonnier News AB i Stockholm, Södertälje, Norrtälje, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

Vill du vara en del av en dynamisk och innovativ miljö där marknadsföring och teknik möts för att forma framtidens nyhetsmedia? Bonnier News söker nu en passionerad Digital Marketing och CRM-Specialist som brinner för att skapa datadriven kundkommunikation och driva den digitala tillväxten för några av Nordens mest framstående nyhetsvarumärken, som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri!

Publiceringsdatum
2024-03-06

Om företaget
Inom vår kommersiella avdelning samlas vår annons- och läsarintäktsorganisation. Tillsammans bidrar de med viktiga intäkter som möjliggör journalistik som når och berör många. Här arbetar vi tillsammans för att skapa och sälja nytänkande koncept och innovativa lösningar. Vi är ett gäng som både jobbar med kommersiell bearbetning och med att engagera och lojalisera våra prenumeranter för några av mediesveriges mest välkända varumärken. Är du nyfiken på hur det är att arbeta hos oss? Lyssna på vår podcast Drömjobbet och få en inblick i vår spännande arbetsmiljö!

Om rollen
Du kommer att agera som en av teamets digitala experter och vara delaktig i varje steg för att påverka kundbeteenden. Målet för ditt arbete är att bidra till att uppnå våra kommersiella budgetmål och öka intäkterna genom marknadsföring och engagemangsskapande insatser. För att lyckas i rollen förväntas du inte bara vara en vanlig digital expert, utan även ha en djup förståelse för och erfarenhet av CRM-teknik och projektledning. Din huvudsakliga uppgift blir att genom segmentering i olika kanaler, såsom e-post, SMS och våra redaktionella sajter, driva strategiskt och operativt arbete baserat på datadrivna insikter för att förbättra våra marknadsföringsinsatser. Du får också möjlighet att påverka vilka marknadsaktiviteter vi fokuserar på och arbetar med.

Dina främsta arbetsuppgifterna är att:

-
stödja övergripande försäljningsmål genom att skapa och optimera konverterande kommunikationsflöden.

-
planera och genomföra marknadsinsatser i digitala kanaler för att öka konvertering, aktivering och retention.

-
ansvara för uppföljning och analys av KPI:er för att identifiera bidragande aktiviteter till måluppfyllelse.

-
genomföra självständiga målgruppsanalyser och segmentering för att utveckla affären och maximera individanpassad kommunikation.

-
initiera och genomföra AB-testning, optimering och analys av kundkommunikation.

-
implementera bästa praxis inom digital kundkommunikation och automatiserad bearbetning för att förbättra kundupplevelsen och följa trender inom CRM.

Vem är du?
Vi söker en ny kollega med starkt driv och en passion för att driva resultat. Du har gedigen erfarenhet inom konverteringsoptimering och förstår vikten av journalistik. Som effektiv organisatör och kommunikatör kan du maximera effektiviteten i ditt arbete och bygga starka relationer mellan varumärken och avdelningar. Du är en flexibel lagspelare som inte räds förändringar och har förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt. Med din nyfikenhet och uppdaterade kunskap om digital kommunikation och beteendestyrning, kan du förstå och utnyttja teknikens och datans påverkan på affärsintresset. Din noggrannhet och strukturerade tillvägagångssätt är avgörande för att hantera och förbättra komplexa tekniska system som Salesforce Marketing Cloud.

Kvalifikationer:

-
Minst 5+ års erfarenhet av att utföra datadriven och riktad CRM-bearbetning i liknande befattningar.

-
2-3 års operativ erfarenhet av Salesforce Marketing Cloud, samt automatisering av kundkommunikation.

-
Erfarenhet av projektledning inom CRM.

-
God förståelse för målgruppsstyrning baserat på tillgänglig data och ett intresse för målgruppsanpassat innehåll.

-
Erfarenhet av att arbeta analys- och insiktsdrivet när det gäller kommunikation, rapportering och uppföljning.

-
Kunskaper inom ekonomisk planering och uppföljning relaterat till marknadsföring och kommunikation.

-
God kunskap inom IT, system och digitalisering.

-
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning.

Hos oss tror vi att det bästa upplägget är en mix av att ses på kontoret och de positiva effekter det ger, och även ha möjligheten att jobba hemma ibland för att få ihop livspusslet och bibehålla fokus. Vi är en arbetsplats med den trygghet som väl utformade kollektivavtal innebär. Du får friskvårdsbidrag, rabatter och fri prenumeration på våra nyheter, extra ersättning vid föräldralön, pensionslösning inom ITP1 men framför allt en inspirerande arbetsmiljö med fantastiska kollegor!

Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Vill du veta mer gällande hur vår rekryteringsprocess ser ut kan du klicka här!

Som Nordens största medieföretag, med verksamhet i 13 länder, hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Alla vi som jobbar här, från journalisten i norr till techutvecklaren i söder, bidrar med olika perspektiv för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag och föra det fria ordet framåt. Tillsammans.

Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Locals många titlar har vi även ett stort lokalt engagemang över hela landet - från Sydsvenskan i Skåne till Östersunds-Posten i Jämtland. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat.

Vi har också en betydande logistik och distributionsverksamhet som vi samlar inom ramen för Bonway. Under 2024 kommer vi att nå närmare en tredjedel av alla hushåll i Sverige.

Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen. Vi strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bonnier News AB (org.nr 559080-0917), https://www.bonniernews.se/

Arbetsplats
Bonnier News

Jobbnummer
8519665

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bonnier News AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bonnier News AB: