Digital Marketing Manager
Experis AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
2018-04-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Digital Marketing Manager" (publicerad 2018-06-12) ⬅️
Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Easyfairs driver 10 mässanläggningar i Belgien, Nederländerna och Sverige (Antwerpen, Gent, Mechelen-Brussels North, Namur, Gorinchem, Hardenberg, Venray, Göteborg, Malmö och Stockholm).
Koncernen sysselsätter över 750 människor och hade intäkter på över 160 miljoner EUR för räkenskapsåret 2016-2017.
För mer information, besök Easyfairs hemsida
http://www.easyfairs.comEasyfairs är en av de främsta aktörerna i att skapa innovativa och intressanta mässor och konferenser och verkar internationellt. Nu finns möjligheten att få vara med på deras fortsatta expansiva resa i rollen som Digital Marketing Manager. Du kommer tillhöra MIT - teamet, Marketing Intelligence Technology som består av 15 personer som arbetar med data, digital, strategi, BI, kommunikation och marknadsföring för Easyfairs i hela Norden.
Arbetsbeskrivning
Som Digital marketing manager kommer du att vara bolagets expert i Norden inom digital marknadsföring och ansvara för strategin för bolagets digitala marknadsaktiviteter, tillsammans med 1-3 digitala koodinatorer/specialister.
Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer att vara att du fokuserar på utveckling av best praxis och kampanjstrategier för digitala och sociala medier för att öka räckvidden och kännedomen om Easyfairs och Easyfairs event i alla de nordiska länderna. Ytterligare fokus kommer att ligga på att, genom att bistå med kunskap, utbildning, support och digital expertis till eventteamen, säkerställa att Easyfairs når sina affärsmål.
Du kommer även att utveckla aktiviteter och strategier för att driva webbtrafik till Easyfairs hemsidor samt analysera kampanjer för att optimera framtida marknadsföringsaktiviteter. I rollen ingår även att skapa strategier och ha expertkunskap kring olika sociala medier och hålla dig uppdaterad inom digital marknadsföringsteknik och tillvägagångssätt.
Du har också ansvar för upphandling av leverantörer inom området samt utveckling av de system Easyfairs jobbar med. Du är företagets single point of contact inom det digitala området till huvudkontoret i Bryssel. Du har ansvar för att implementera nya system från HK samt kravställa huvudkontoret i Belgien kring de behov som finns i Norden. Du är också ansvarig för utbildning och kompetensutveckling av organisationen inom digitala system, processer etc.
För rätt person kan rollen utvecklas till att leda en grupp av 2-3 digitala specialister.
Du rapporterar till Head of MIT som i sin tur rapporterar direkt till Easyfairs Nordics koncernchef. Arbetet kräver resor i Norden samt till viss del Bryssel och övriga Europa.
Publiceringsdatum2018-04-19KvalifikationerFör att lyckas i rollen har du minst fem års erfarenhet av marknadsföring, med minst tre år inom digital marknadsföring. Du har dokumenterad erfarenhet av att driva framgångsrika digitala kampanjer och du brinner för att lära andra och dela med dig av din kunskap.
Du har ett starkt intresse och kunskap om trender, leverantörer och relevanta aktörer inom digital marknadsföring. Ett tekniskt intresse i grundläggande programmering för web, såsom CMS, sociala och mobila verktyg, e-postverktyg är en fördel. Meriterande är erfarenhet av Salesforce och Wordpress.
Förändringar är något du drivs av. Det är naturligt för dig att du uppdaterar dig varje dag om nyheter inom ditt yrke och du ser dig aldrig som färdiglärd. Du är självgående med stort eget driv.
Du har en analytisk sida för att effektivt kunna analysera kampanjer, har ett strukturerat arbetssätt samt ett stort intresse i andra människor och att bygga förtroende och långsiktiga relationer inom företaget.
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift då du arbetar mot hela Norden samt huvudkontoret i Belgien.
Resor är en del av din vardag och du måste ha möjlighet att resa 5-10 dagar per månad.
Vad erbjuder Easyfairs dig?
Easyfairs erbjuder dig en utmanande roll i ett bolag med hög tillväxttakt och expansiv strategi. Rollen innebär stor påverkansgrad och en nyckelposition i arbetet med att forma en digital strategi för den nordiska enheten. Easyfairs är ett bolag som kännetecknas av samarbete, innovation, ansvar och professionalitet.. För att nå detta mål anställer de engagerade medarbetare, använder bästa möjliga marknadsföringsverktyg och tekniska lösningar och utvecklar starka varumärken med visionen "Visit the future with Easyfairs". De kommer att flytta in i helt nya lokaler under början av 2019 då deras nya mässanläggning Åby Arena står klar i Mölndal.
Är du en engagerad och kreativ digital marknadsförare ?Vill du arbeta på ett företag där din kreativitet och initiativförmåga uppmuntras och där det finns stora möjligheter att utvecklas internt? Välkommen med din ansökan!
Placering; Stockholm eller Göteborg
Så ansöker duExperis arbetar med löpande urval och lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I denna rekrytering har Easyfairs valt att samarbeta med Experis, ManpowerGroup. Passar du in på ovanstående beskrivning och är intresserad av tjänsten söker du genom att registrera dig på
www.experis.se och klicka på ansökningsknappen nedan. För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jessica Petersson på mejl jessica eller Anna Hallin .
Vi intervjuar löpande och sista ansökningsdatum är 7 maj 2018.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-10
Ange följande referens när du ansöker: 43293
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna Hallin
ahalli@se.experis.com 031-617252
FöretagExperis AB
AdressExperis AB
40423
40423 1480
KontorsadressLilla Bommen 5A
Jobbnummer 4095580
Observera att sista ansökningsdag har passerat.