Digital Marketing Coordinator

Jula AB / Marknadsföringsjobb / Skara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Skara, Götene, Lidköping, Falköping, Skövde eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jula AB i Skara, Falköping, Skövde, Mariestad, Trollhättan eller i hela Sverige

Som Digital Marketing Coordinator kommer du att arbeta med ansvar och koordinering av aktiviteter inom digital marknadsföring. Målsättningen är att hitta kommunikationsvägar och genomföra aktiviteter som leder till ökad trafik och försäljning men också att använda digital marknadsföring för ökad kännedom och preferens för JULA som varumärke.

Det här gör man som Digital Marketing Coordinator
Som Digital Marketing Coordinator kommer du att arbeta med JULAs marknadsföring inom digital inriktning. Din roll är att identifiera och följa upp aktiviteter som är relevanta samt säkerställa genomförande av dessa aktiviteter. Du kommer att arbeta med uppföljning, mätning, analys och rapportering av digitala aktiviteter samt samarbeta med externa leverantörer inom området.

Du kommer att ingå i ett växande Online-team och rapporterar till Online Manager.

Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med framgångsrika satsningar inom digital marknadsföring. Du har kunskap inom bl.a. SEM, RTB, CRO och displayannonsering. Du har kunskap och erfarenhet av vilka verktyg som finns för att optimera arbetet och ett stort intresse av att följa upp, mäta och analysera resultaten av genomförda aktiviteter. Du har ett genuint intresse av att hålla dig välinformerad och uppdaterad på trender inom digital marknadsföring.

Arbetet har analytiskt fokus vilket kräver att du har en utmärkt förmåga att sammanfatta data till analyser och slutsatser, både för vidare optimering av aktiviteter och för presentation till andra delar av organisationen. Du har god ekonomisk förståelse och har avancerade kunskaper inom Excel, Adwords och Google Analytics. Meriterande om du har kunskaper om andra analysverktyg som ex. Optimizely, HotJar eller liknande.

Du har relevant akademisk utbildning inom Marknadsföring/Business Administration/Ekonomi.

Det här är du som person
Du är initiativrik, pådrivande, teknikintresserad, kreativ, analytisk och har ett oberoende sätt att arbeta där du kontrollerar arbetsprocessen från början till slut. Du har en god förmåga att prioritera och utföra ett korrekt arbete. Du reagerar snabbt på ändrade förhållanden och har lätt för att komma på idéer för hur man handskas med nya utmaningar. Du är en självdisciplinerad och välorganiserad person och presterar resultat med god kvalitet.

Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning med placering på JULAs huvudkontor i Skara, Sverige.
Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.

Så här söker du
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt, intervjuer sker löpande.
Sista ansökningsdag för tjänsten är den 31 Juli 2018.

Varaktighet, arbetstid
Dagtid 6 mån provanställning, därefter tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-06-19

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johan Thorell johan.thorell@jula.se +46 511-24600

Företag
Jula AB

Adress
Jula AB
Julagatan 2
53237 Skara

Kontorsadress
Julagatan 2

Jobbnummer
4211276

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jula AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jula AB: