Digital Manager - Synoptik & Smarteyes
Synoptik Sweden AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
2024-12-17
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Synoptik Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes en del av samma familj i världsledande EssilorLuxottica. Med drygt 18 000 butiker, varav 220 i Sverige, är vi en del av en internationell koncern med design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon från några av de mest välkända varumärkena så som Ray-Ban och Oakley. Nu söker vårt marknadsteam en Digital Manager för Smarteyes, vars största fokus kommer vara att utveckla och förbättra vår närvaro online och därigenom driva trafik till våra butiker.
Smarteyes är inne i en transformations- och digitaliseringsresa med ett allt större fokus på OMNI-kanal. Vi har idag ett nätverk av cirka 70 butiker i Sverige. Smarteyes brinner för att göra 'affordable design' tillgängligt för alla. Vi vill alltid göra det bästa för våra kunder och vår vision är att bli den mest rekommenderade optikern.
Vad innebär det att vara Digital manager?
Som Digital Manager driver du Smarteyes digitala affär 'DISS' (Digital influenced store sales). Ditt arbete består i att driva och utveckla Smarteyes hemsida och närvaro online med starkt fokus på konvertering, site merchandising, trafikdrivning och att driva bokningar av synundersökningar online till butikerna, samt att optimera och ständigt förbättra kundresan på nätet.
Du ingår i det svenska marknadsteamet och arbetar även tätt på skandinavisk och global nivå med kollegor från bland annat Danmark, Norge, Holland och Italien för att ständigt förbättra Smarteyes digitala prestationer. Rollen innefattar en mix av både strategisk och operativt arbete, vilket kräver goda projektledaregenskaper och gott affärsmannaskap.
Huvudsakliga arbetsområden
Ansvara för 'Digital Influenced Store Sales' (DISS) genom kontinuerlig utveckling av hemsida, digitala kanaler, trafikdrivning, konverteringsoptimering och förbättrad kundupplevelse online.
Framtagande och uppföljning av budget, prognoser och relevanta KPI:er samt löpande analys för att optimera kampanjer, digitala marknadsinvesteringar och processer.
I samarbete med globala team och interna avdelningar, leda och kravställa arbetet med digital marknadsföring, SEO, plattformsutveckling och kampanjplanering för att stärka Smarteyes online-närvaro.
Publiceringsdatum2024-12-17Profil Minst 3 års erfarenhet från liknande roll inom online/e-handel B2C, gärna inom retail/omnikanal, med fokus på försäljning, konverteringsoptimering, UX och affärsutveckling av e-handelsplattformar.
Strukturerat och datadrivet arbetssätt med vana att arbeta KPI-styrt och i Microsoft Excel för att identifiera nya affärsmöjligheter.
Du arbetar obehindrat på svenska och engelska, gärna med erfarenhet från internationella matrisorganisationer, och har förmågan att arbeta självständigt samtidigt som du trivs med att skapa resultat i team.
Sök tjänsten redan idag
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning. Vi ser gärna att du påbörjar din introduktion så snart som möjligt, med hänsyn till uppsägningstid. Vi har kontor precis intill Kista Galleria där vi är på plats minst tre dagar varje vecka och resterande tid finns möjlighet till distansarbete.
Har du frågor kring rollen eller hur det är att arbeta hos oss är du varmt välkommen att kontakta Rickard la Fleur, Interim Digital Manager Smarteyes, 076 224 81 31, eller Alexandra Koblet, Rekryteringsspecialist, 076 101 34 61. Urval och intervjuer påbörjas i januari.
I alla våra rekryteringsprocesser tillämpar vi bakgrundskontroll av slutkandidat.
Om Synoptik och Smarteyes
Sedan 2022 är Synoptik och Smarteyes en del av EssilorLuxottica, en världsledande aktör inom design, tillverkning och distribution av glasögon och solglasögon med drygt 18 000 butiker över hela världen.
Synoptik är experter på optik sedan grundandet 1931 och har idag en årsomsättning på över 1,2 miljarder. Företaget ägs delvis av Synoptikfonden, en icke vinstdrivande stiftelse som verkar för att främja nordisk forskning inom ögonhälsa. Varje år skänks en del av vinsten från Synoptik till fondens arbete.
Smarteyes brinner för att göra affordable design tillgängligt för alla. Vi vill alltid göra det bästa för våra kunder då vår vision är att bli den mest rekommenderade optikern.
Tillsammans har vi flera års topplaceringar på Great Place to Works lista över Sveriges bästa arbetsplatser, vilket vi är mycket stolta över. För oss är engagerade och motiverade medarbetare vår viktigaste tillgång och vi arbetar aktivt för.
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Synoptik Sweden AB (org.nr 556607-7904)
Kontakt Interim Digital Manager Smarteyes
Rickard la Fleur
RFL@synoptik.se 076 224 81 31 Jobbnummer 9065514