Digital koordinator

Vännäs kommun / Datajobb / Vännäs
2019-03-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Digital koordinator" (publicerad 2019-04-15) ⬅️


Visa alla datajobb i Vännäs, Bjurholm, Umeå, Vindeln, Nordmaling eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vännäs kommun i Vännäs

Att vara medarbetare i Vännäs kommun innebär att spela en viktig roll och göra skillnad för medborgarna. Det innebär också med stor sannolikhet att du kommer att trivas hos oss, det gör nämligen våra medarbetare! Med värdeorden nytänkande, välkomnande och livfullt som grund bygger vi välfärden tillsammans. Vi vet att olikheter berikar.

Bra kommunikationer gör att det är lätt att pendla in eller ut från Vännäs. Besök gärna www.vannas.se för mer information om kommunen.

Vännäs kommun tar emot ansökan via extern webbplats. Gå in på Vännäs kommuns hemsida under Lediga jobb för att fylla i ansökan.

Välkommen med Din ansökan!

Vännäs kommun har beslutat att dra nytta av digitaliseringens möjligheter för att bli effektivare, mer tillgänglig och erbjuda en enklare vardag för invånare, medarbetare och företagare.

Vi tror att framgång inom digitalisering handlar om att omstrukturera oss. Genom att öka den interna effektiviteten eller förändra och bredda existerande verksamhet kan vi effektivt dra nytta av data, skapa nya värden och slutligen tillägna oss en del av det kvalitativa-/ekonomiska värdet som skapas. Detta kräver ofta nya sätt för att leda, organisera och samarbeta och nya sätt att utveckla produkter och tjänster samt nya stödjande kompetenser. Digitalisering är helt enkelt mer än teknik, då digitaliseringen påverkar hela organisationens värdekedja och flera av dess funktioner.

Vi söker en operativ koordinator till det helt nyetablerade Digitaliseringsteamet som har i uppdrag att stödja verksamheterna i den digitala utvecklingen. Är du vår nya medarbetare som vill vara med och bidra till Vännäs kommuns digitaliseringsresa?

Arbetsplatsen:
Digitaliseringsteamet är ett aktivt stöd till verksamheterna. Teamet kommer arbeta med hela processer från processkartläggning till införande, support, förvaltning och automatisering av interna IT-system och digitaliseringslösningar. Det kommer krävas ett mer systematiskt- och strukturerat arbetssätt med formalisering av roller, rutiner och flöden.

I Digitaliseringsteamet ingår roller inom; verksamhetsutveckling, informationssäkerhet, systemförvaltning, support och kommunikation. Initialt kommer Digitaliseringsteamet organiseras upp och bemannas med tre medarbetare; verksamhetsutvecklare, kommunikatör och den nya rollen digital koordinator.
Gemensamt för alla medarbetare inom Digitaliseringsteamet är att de tillsammans samarbetar och fördelar arbetsuppgifterna som ingår i de övergripande processerna och momenten inom digitaliseringsarbetet.
Digitaliseringsteamet leds av IT-chef vilken också bli den digitala koordinatorns chef.

Publiceringsdatum
2019-03-25

Dina arbetsuppgifter
Tillsammans med övriga medarbetare inom Digitaliseringsteamet bidrar den Digitala koordinatorn med uppbyggnad av digitala arbetssätt. Du koordinerar och bidrar till utvecklingen av digitaliseringen och omvärldsbevakar. Din spelplan är bred och din vardag kommer vara varierande där du agerar som support både mot den interna organisationen och mot kunder och medarbetare.

I och med att rollen är helt ny får du chansen att ge form åt den samt sätta grunder och rutiner för arbetet. Det är en flexibel och bred roll där arbetsuppgifterna bland annat kommer att vara:
• Genomföra regelbundna möten med kunden/beställaren.
• Löpande hantera aktuella behov och önskemål framförda av kund, prioritera och klargöra olika parters inblandning.
• Etablera och upprätthålla relevanta kontaktytor och nätverk med förvaltningarnas digitaliseringsrepresentanter, t.ex. systemförvaltare och övriga nyckelpersoner.
• Bidra i arbetet med överenskommelser med kunden.
• Bevaka omvärld -Bl.a. andra kommuner och utbud av nya lösningar, produkter, tjänster.
• Hjälpa användare via telefon och kommunens ärendehanteringssystem.

Kvalifikationer:
Du får en central roll med många olika kontaktytor internt och externt där din förmåga att samarbeta och kommunicera spelar en avgörande roll. Rollen kräver att du är flexibel och trivs med att kombinera ett strategiskt tänk med operativt arbete, vi söker en ?doer?. Som person är du utåtriktad, kreativ och lyhörd. Du har en förmåga att hantera flera parallella processer på ett strukturerat och självständigt sätt. Du är duktig på att bygga goda relationer med fokus på service. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Då roller kräver att du är duktig på att kommunicera, både muntligen och via digitala kanaler, vill vi att du har mycket goda kunskaper i det svenska språket och kan uttrycka dig på ett professionellt och lättförståeligt sätt.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från en liknande roll och söker dig som har en relevant utbildningsbakgrund på lägst gymnasienivå samt tycker om att arbeta i en komplex miljö nära både verksamhet och teknik. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Välkommen att söka, kanske ett av de roligaste jobben inom Vännäs kommun!?

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid 6 mån eller mer

Ersättning
Månadslön
Vännäs kommun tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-14
Ange följande referens när du ansöker: 35-2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
IT-chef Anders Henriksson 0935-14124

Företag
Vännäs kommun

Adress
Vännäs kommun
Ö Järnvägsgatan 1
91181 VÄNNÄS

Kontorsadress
Ö Järnvägsgatan 1

Jobbnummer
4688728

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vännäs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vännäs kommun: