Digital Kommunikatör & Webbansvarig

JobBusters AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos JobBusters AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-02-26

Dina arbetsuppgifter
Till vår förvaltningskund söker vi nu en Digital kommunikatör & Webbansvarig för ett vikariat. Rollen tillhör sektionen för internkommunikation och kommunikationsstöd, som ryms inom avdelningen kommunikation och försäljning. Rollen rapporterar till sektionschef för internkommunikation och kommunikationsstöd.

Du kommer arbeta med nyheter och långsamt innehåll på förvaltningens delar på deras webbplats och på deras intranät, som de delar med övriga förvaltningar och verksamheter i regionen. Du arbetar i nära samarbete med olika informationsägare runtom i deras organisation och deras nyhetsansvarige.

Du får bland annat jobba med:
• Du utgår från din specialistkompetens som kommunikatör för att stötta informationsägare. Du lyssnar in och hjälper dem att tillgängliggöra sin viktiga information till resten av organisationen.
• Du hanterar dagligen stora mängder information på intranät och regionwebb och strukturerar den och gör den begriplig för användarna.
• Du leder, tillsammans med deras nyhetsansvarige, redaktörsorganisationen för intranätet och säkerställer att de har ett tryggt stöd.
• Du deltar i olika utvecklingsprojekt och redaktörsgrupper för webb och intranät. Våren 2024 lanseras Region Stockholms nya webbplats - du kommer i högsta grad vara involverad i det projektet.

Sektionen internkommunikation ansvarar för att utveckla, följa upp och stötta organisationen inom området internkommunikation. Inom deras ansvarsområden finns intranät och förvaltningens delar på region Stockholms webb och deras sida på LinkedIn. De arbetar för att förvaltningen ska vara en kommunikativ organisation med rätt stöd från kommunikation och väl optimerade utbildningar, mallar, verktyg och kanaler. De ansvarar också för att skapa inspirerande och utmanande chefs- och medarbetarmöten. Övriga sektioner inom avdelningen kommunikation och försäljning arbetar med press, marknad, projektkommunikation, samt resenärsservice och försäljning.

Uppdraget möjliggör för närvarande både arbete på distans (2-3 dagar) och på plats på kontoret på Kungsholmen i Stockholm.

Om företaget
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är en myndighet i Stockholm som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar. Det som kännetecknar deras verksamhet är det stora engagemanget bland deras medarbetare samt stoltheten över deras samhällsuppdrag.

Kvalifikationer
• Du har minst 2 år akademisk utbildning inom media och kommunikation eller motsvarande yrkesutbildning.
• Du har minst 5 års sammanlagd erfarenhet av innehållsarbete för webb och intranät.
• Du har minst 5 års erfarenhet av arbete i Optimezly/Episerver eller andra likvärdiga CMS.
• Du behärskar svenska flytande i tal och skrift.
• Meriterande: Minst 2 års sammanlagd erfarenhet som huvudansvarig av innehållsarbete för webb och intranät.
• Meriterande: Minst 2 års sammanlagd erfarenhet i rollen som specialist, huvudredaktör och/eller utvecklingsansvarig av arbete i Optimezly/Episerver.

Dina personliga egenskaper
För att trivas i rollen ska du vara noggrann, lyhörd och har en god samarbetsförmåga och får energi av att ha många kontaktytor. Vidare är du stresstålig och kan hantera flera ärenden samtidigt.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Tillträde och ansökan
Heltid, 40h/v. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2024-09-25 med option på förlängning 6+6 månader. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund i Stockholm. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Deadline att skicka in din ansökan är 8 mars.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "5723".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jobbusters AB (org.nr 556826-5606), http://jobbusters.se/

Arbetsplats
JobBusters

Kontakt
Johanna Johnsson
johanna.johnsson@jobbusters.se
+46 72 188 33 99

Jobbnummer
8496625

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från JobBusters AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos JobBusters AB: