Digital kommunikatör med ansvar för sociala medier

Socialstyrelsen / Administratörsjobb / Stockholm
2018-07-25
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Digital kommunikatör med ansvar för sociala medier" (publicerad 2019-12-27) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Socialstyrelsen i Stockholm, Örebro, Jönköping, Härnösand, Göteborg eller i hela Sverige

God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården, tandvården och socialtjänsten. Vårt jobb är att ta fram föreskrifter, kunskapsstöd och statistik samt göra uppföljningar och utvärderingar. Vi stödjer utvecklingen av e-hälsa, utfärdar legitimationer, delar ut statsbidrag och samordnar hälso- och sjukvårdens insatser vid allvarliga händelser. Vi följer utvecklingen inom vården och omsorgen och fångar upp och möter omvärldens behov. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Tycker du om att arbeta i en organisation med starkt framåtdriv som gör nytta? Är du en vass kommunikatör som gillar sociala media? Som trivs med att planera, driva och arbeta med utvecklingsprojekt? Då kan det här vara rollen för dig!

Erbjudande
Varför är det intressant, roligt och utmanande att arbeta på Socialstyrelsen. Den främsta anledningen är att vi alla här har ett viktigt uppdrag - att skapa ökad nytta för våra målgrupper genom effektiv digital kommunikation.
Vi strävar alltid efter att leva upp till våra kärnvärden. Vi är sakliga, handlingskraftiga och trovärdiga.

Vår vision är
Vi är måna om våra medarbetare och strävar efter att bli Sveriges bästa arbetsplats och hoppas att du vill bidra till att vi når dit.

Om rollen
Som Kommunikatör kommer du att agera operativt stöd inom kommunikation till såväl chefer som medarbetare hos webb och publikationer.

Kvalifikationskrav
• Examen från högskola inom kommunikation och media
• Flerårig dokumenterad erfarenhet av att arbeta med sociala medier och erfarenhet av att leda projekt.
• Erfarenhet av att följa upp och analysera digital kommunikation.
• Dokumenterat god skribent

Publiceringsdatum
2018-07-25

Arbetsuppgifter
• driva, utveckla och samordna arbetet med sociala medier
• vara med och utveckla en kanalstrategi i enlighet med våra verksamhetsmål
• samarbeta med andra kommunikatörer och sakkunniga för att skapa innehåll i form av till exempel text, filmer och bilder
• driva och delta i digitala projekt och kampanjer - från planering till utförande och uppföljning
• utveckla vår närvaro i sociala medier utifrån analys, uppföljning och omvärldsbevakning
• hålla interna workshops, presentationer och utbildningar i sociala medier
• arbeta i en redaktion och också utveckla dess arbetssätt för sociala medier.

Om dig
För att lyckas i rollen är det bra om du har några av nedanstående erfarenheter.

• ha arbetat i en webbredaktion eller motsvarande
• ha arbetat i stora offentliga organisationer eller myndigheter
• ha använt Google Analytics och liknande analysverktyg
• leda och samordna arbetsgrupper
• leda workshops och utbildningar.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tjänsten är placerad på enheten för webb och publikationer på kommunikationsavdelningen som planerar, genomför och följer upp myndighetens interna och externa kommunikation samt ger stöd till ledningen och avdelningarna i kommunikationsfrågor.

Enheten för webb och publikationer har ett centraliserat och agilt arbetssätt med hög delaktighet. Webbredaktionen driver, planerar, prioriterar och utvecklar gemensamt det webbredaktionella arbetet.

Anställningsinformation
Anställningen är ett vikariat till och med 31 augusti 2019 med start så snart som möjligt. Din titel blir kommunikatör med placering i Stockholm.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag - att värna hälsa, välfärd och allas lika tillgång till god vård och omsorg. Mer information om vår verksamhet och värdegrund hittar du på www.socialstyrelsen.se.

Registrera din formella ansökan senast 2018-08-15, genom att klicka på knappen nedan. Ange diarienummer 2.6.1-22916/2018. Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju. Urval kommer att ske löpande perioden.

Rekryteringen sköts av Socialstyrelsens personalenhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Kontakt
Ola Billger
avdelningschef
075-247 36 34

Sofia Linden Falkenlöv
personalspecialist
075-247 33 52

Fackliga företrädare:
Rose-Marie Nylander, SACO, 075-247 31 82
Åsa-Britt Edoff, ST, 075-247 31 81
Magnus Göransson, Vårdförbundet, 075- 247 37 10

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Socialstyrelsen

Adress
Socialstyrelsen
106 30 Stockholm
10630 Stockholm

Kontorsadress
106 30 Stockholm

Jobbnummer
4262409

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Socialstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Socialstyrelsen: