Digital Experience Platform Owner
OK-Q8 AB / Datajobb / Stockholm
2021-10-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Digital Experience Platform Owner" (publicerad 2022-07-18) ⬅️
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos OK-Q8 AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar om tio år behöver vår affär förändras i grunden. Vi förstår det och omställningen till fossilfrihet har börjat. Vi vill leda den transformationen och hjälpa våra kunder att, utifrån sina förutsättningar, minska sina klimatavtryck. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på vår resa mot en fossilfri framtid!
Publiceringsdatum2021-10-11Beskrivning av jobbetVi söker en erfaren Experience Platform Owner som kan ta ägandeskap över vår nya digitala plattform och bygga den för allt framtida eCommerce och online innehåll i både Sverige och Danmark. Plattformen är inte etablerad ännu, så det är du som designar och bygger den från grunden tillsammans med vårt arkitektteam, Product Owners samt våra externa leverantörer. Vidare önskar vi att du hanterar plattformen utifrån de krav som finns i de olika försäljningskanalerna, samt i de IT-produkter som också kommer att använda vår nya plattform.
Avseende placeringsort så kan välja om du vill arbeta från vårt kontor i Stockholm eller Köpenhamn och du rapporterar direkt till chefen för Digital Common Platforms. Kortare resor mellan Danmark och Sverige kommer ske månadsvis.
Om rollen
Plattformsägarrollen är en del av Digital Common Platforms, som finns inom vår IT-division.
En viktig del av framgången i rollen är att utveckla och upprätthålla starka relationer med våra produktägare inom de olika områdena såväl som våra partners och närstående leverantörer. Övriga intressenter är bl a vår säkerhetsavdelning samt affärsintressenter.
Plattformsägarens ansvar inkluderar, men är inte begränsat till att:
- Trendbevaka området och säkerställa plattformens roadmap i nära samarbete med olika produktägare i organisationen samt partners och leverantörer
- Leda workshops avseende plattformsdesign
- Utveckla, implementera och övervaka de olika tjänster eller moduler vi har på plattformen
- Genom internt samarbete få en stark förståelse för våra kunders behov (nuvarande och framtida) och utvecklar en sammanhängande vision för plattformslösningen OKQ8 / Q8 Danmark
- Stödja våra interna och externa team för att tydligt definiera behov och kommunicera roadmaps samt prioriteringar i en smidig arbetsuppsättning som följer vårt interna arbetssätt, som bygger på en blandning av ITIL och SAFe
Vi söker dig som
- Är visionär, med god förmåga att påverka beslut
- Tar ägandeskap och får saker att hända
- Är analytisk och strukturerad
- Har en god kommunikativ förmåga, du ska kunna förstå och kombinera verksamhetens värdekedja med IT
- Har ett positivt tankesätt och en can-do inställning
- Har erfarenhet av att leda komplexa initiativ, du kan förstå tekniska detaljer om det behövs, men än viktigare, du förlorar aldrig fokus på de långsiktiga målen
Erfarenhet och bakgrund, vi söker dig som
- Har 2+ års erfarenhet från eCommerce, CMS eller andra roller relaterade till online engagemang, gärna med lösningar som EpiServer och Optimizely
- Har 2+ års erfarenhet av att bygga online engagemang från grunden i en IT värld, där vi säkrar affärsmöjligheterna modul för modul och därför möjliggör nya affärsmöjligheter i IT-produkterna runt plattformen
- Har ledaregenskaper för att påverka och bygga trovärdighet hos interna och externa intressenter
- Har erfarenhet av att hantera plattformsutveckling genom externa leverantörer
- Talar flytande engelska samt ett av de nordiska språken (arbetsspråk är danska / svenska)
Förr oss är det inte viktigt om du har en kandidatexamen eller masterexamen inom relevanta områden eller om du är självutbildad. Vi letar efter rätt tänkesätt och är övertygade om att du kommer att lära dig resten på resan.
Låter detta som något för dig? Urval sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt.
Om du har frågor om rollen är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Martin Bonde via +4542126512 eller
martin.bonde@q8.dk. Har du frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta HR Business Partner Teresia Schönberg via +46701680795 eller
teresia.schonberg@okq8.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan.
OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.
Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och en förutsättning för att vi ska nå framgång som företag. Därför arbetar vi fokuserat med fyra områden för att såväl attrahera som behålla medarbetare.
- Modiga ledare - Vårt mål är en kultur där ledare vågar fatta beslut, delegerar ansvar och har tillit till sina kollegor.
- Flexibelt arbetsliv - Vi är flexibla i både tanke, handling och rörelse. Vår inställning är att vi kan arbeta var som helst och förflyttar oss när det finns behov.
- Familj och fritid - En sund balans mellan arbete och fritid tror vi är avgörande för såväl välmående och ett effektivare arbetsliv. Vi vill möjliggöra ett liv där familj och en aktiv fritid kan kombineras med arbete och karriär.
- Utveckling och talang - Utveckling på alla nivåer är en del av vår företagsstrategi. I vår värld är det en fördel att våga utmana sig själv att prova något man inte kan. Det är så vi hittar nya talanger internt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-10-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOK-Q8 AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare OK-Q8 AB (org.nr 556027-3244),
https://www.okq8.se/jobba-hos-okq8/ Arbetsplats OKQ8
Jobbnummer 6032175
Observera att sista ansökningsdag har passerat.