Digital Copywriter

Telenor Sverige AB Consumer Marketing / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB Consumer Marketing i Stockholm, Karlskrona, Göteborg eller i hela Sverige

Consumer Marketing ansvarar för att driva och utveckla vår konsumentaffär och vårt varumärke med fokus på digitala kanaler, tjänster och kunderbjudanden.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.

Digital Copywriter Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt och vill arbeta med marknadsföring, customer experience och affärsutveckling av digitala tjänster och produkter. Och det i en värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll på hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen. På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.



Vad gör du som Digital Copywriter på Telenor? Digital Channels består av fem team som ansvarar för försäljning, self-service, innehåll, utveckling och UX för våra digitala kanaler, som idag utgörs primärt av webb och app. Vi arbetar i nära samarbete med våra kollegor inom bl.a. marknad, CRM, service design, produkt, kundtjänst, sälj och IT. Vi söker nu en Digital Copywriter för att säkra att kvaliteten i våra digital kanaler webb och app levererar hög försäljning och self-service samt en god kundupplevelse. Som Digital Copywriter rapporterar du till Manager Digital Content. Ditt primära fokus är att utveckla och driva försäljning, self-service och engagemang mot nya och befintliga kunder i webb och app genom att ständigt utveckla och förbättra den digitala copyn. Du ansvarar för skrivet innehåll i de ägda digitala kanalerna såsom copy för produkter, tjänster, företagsinformation och kundservice, och använder dig av en digital tonalitet, etablerade användbarhetsprinciper samt sökmotoroptimering.

Du kommer arbeta tvärfunktionellt tillsammans med dina Digital Channels-kollegor och övriga interna avdelningar. Det är därför av stor vikt att du har god verksamhets- och affärsförståelse och är van vid att samarbeta med olika stakeholders inom en större organisation. Att arbeta agilt, kundcentrerat och datadrivet för att på bästa sätt uppnå dina mål är något du ser som en självklarhet. Genom att sätta dig in i arbetet kring våra målgrupper och kundresor ska du leverera säkra budskap som driver försäljning, service och kundrelation digitalt. Ditt arbete består bland annat i att uttrycka våra varumärkens identiteter i de digitala kanalerna. Det kräver färdigheter i att uttrycka sig kreativt och strategiskt i text.

I rollen ingår det att ... * Skriva och förbättra innehåll för de digitala ägda kanalerna (i nuläget webb och app), skapa skarpa texter och budskap, allt från säljande kortcopy till större kampanjer och contentkoncept. * Skriva kravspecifikationer för användargränssnitten där det berör ditt område. * Stödja och utbilda de digitala redaktörerna i digital copywriting för att förbättra användarvänligheten, kvaliteten och SEO. * Editera innehåll i CMS vid behov. * Delta i att definiera tonalitet, kampanjer, utveckling och framtida initiativ. * Stödja de digitala redaktörerna i optimeringsarbetet och digitala försäljningsinitiativ. * Säkerställa att det material som tas fram utformas enligt aktuella principer för SEO för att driva försäljning och service digitalt. * Vara kontaktperson vid framtagande av nytt material. * Nära samarbeten med övriga redaktörer och utvecklande av vår tonalitet. * Arbeta tillsammans med stakeholders, visual designer och redaktörer kring hur vi tar ut nya koncept och kampanjer. * Vara delaktig i projekt inom Telenor för att bidra med insikt och arbete utifrån ditt perspektiv. * Kontinuerligt bevaka den digitala utvecklingen i vår omvärld.

Du får... Telenor gör en ambitiös satsning inom det digitala området med målsättningen att 80 % av våra kundinteraktioner ska vara digitala år 2020. Avdelningen Digital Channels spelar en central roll i vår digitala transformation och ansvarar för att utveckla och driva försäljning, kundservice och kundupplevelse i våra digitala kanaler. Vårt fokus kommande år handlar om att utveckla tjänster och innehåll som driver en kraftigt ökad försäljning och service digitalt, samtidigt som vi underlättar och förbättrar våra kunders vardag. Som Digital Copywriter kommer du att vara en framgångsfaktor och viktigt del i denna förändringsresa.

Passar du ihop med oss?

För att vara aktuell för rollen behöver du ha:

Relevant utbildning inom digital copywriting, journalistik eller liknande. 5-7 års relevant arbetslivserfarenhet. Mycket god kunskap om SEO. God digital allmänkunskap med koll på omvärld, trender och nya digitala möjligheter. God kommunikationsförmåga på svenska och engelska - i tal och skrift. God övergripande affärs- och verksamhetsförståelse, och vana att samarbeta med olika stakeholders inom större organisationer.
Som person är du .... Våra värderingar genomsyrar allt vi gör och det är viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra. Vi inspirerar, vi håller vad vi lovar, vi visar respekt mot kunder och kollegor och vi gör saker enklare - vi är Telenor.

Vill du skapa framtiden med oss? Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 16 december 2016.

Placeringsort: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidare

Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Jenny Rosander Ney, rekryterande ledare, på nr: +46734417179 eller Jenny.RosanderNey@telenor.se Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsteamet på work@telenor.se .

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2016-11-29

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Se kontaktuppgifter i annons

Företag
Telenor Sverige AB Consumer Marketing

Adress
Telenor Sverige AB Consumer Marketing
Telenor Sverige AB
11688 Stockholm

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
3181620

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telenor Sverige AB Consumer Marketing

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telenor Sverige AB Consumer Marketing: