Digital Content Manager

Bluestep Bank AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bluestep Bank AB i Stockholm, Helsingborg eller i hela Sverige

Bluestep Bank är specialister på bolån och ett komplement till de traditionella bankerna. Bluestep erbjuder alltså ett alternativ under den period kunden av olika anledningar inte kan få lån av de flesta andra banker. Vanliga anledningar till den traditionella bankens låneavslag är kundens anställningsform och ekonomiska historik. Många människor har idag vikariat, projektanställning eller är egna företagare, men de inkomstformerna anser ofta de traditionella bankerna vara mindre säkra än inkomsterna från en fast anställning. Bluestep Bank gör en annan bedömning och har hjälpt tiotusentals människor med lån genom att utgå från den nuvarande och framtida betalningsförmågan, och inte bara titta på anställningsform och kredithistorik.

Bluestep Bank etablerades i Sverige 2005 och i Norge 2010. Sedan 2017 heter vår ägare EQT. Vårt erbjudande omfattar bolån, privatlån och sparkonton till privatpersoner. I dagsläget har vi drygt 60 000 kunder och av dem är ca 16 000 bolånekunder. Vi är över 200 anställda fördelat mellan huvudkontoret i Stockholm, Oslo och Helsingborg. Bluestep Bank har medarbetare med mycket varierande ursprung och bakgrund och vi är övertygande om att det gör oss bättre på att förstå och möta våra kunders behov!

Om rollen

Digital Content Manager på Bluestep ansvarar för att maximera synlighet och engagemang för att driva trafik och bygga varumärkeskännedom via ägda och förtjänade kanaler. Du ser till att innehållet på hemsidan är uppdaterat och kundcentrerat, med rätt tonalitet. Du kommer vara en del av ett agilt och snabbrörligt digitalt team som fokuserar på att vara datadrivna, alltid prova nya saker samt att lära och anpassa sig snabbt. För att bemästra den här rollen bör du vara grym på innehållsstrategi i kombination med en stor dos kreativitet. Du bör dessutom ha en god förståelse för det digitala landskapet, SEO och sociala kanaler och trender. Du kommer arbeta nära resten av marknadsteamet och många andra kontakter inom bolaget, såväl som med externa konsulter och byråer för att säkerställa att vi når våra uppsatta mål.



Exempel på arbetsuppgifter

• Koordinera och implementera Content och sociala medier-strategi, säkerställ att allt går I linje med varumärkes- och PR-strategi.
• Äga Innehållsstrategin inom SEO-arbetet och tillsammans med extern byrå tillgodose att den implementeras och löpande analyseras och uppdateras för att nå uppsatta mål.
• Producera relevant och engagerande innehåll i alla ägda och förtjänade kanaler utifrån den övergripande Contentstrategin.
• Löpande följa upp och säkerställa att Innehåll- och sociala kanaler levererar mot KPIs.
• Redaktör för den svenska webbsidan och tillgodose att den alltid är uppdaterad, samt har en tydlig struktur för att skapa bästa möjliga användarupplevelse.
• Var datadriven och tillsammans med andra avdelningar skapa relevant och effektivt innehåll.
• Tillsammans med övriga digitala teamet bidra löpande till att testa nytt innehåll och optimera kundresan.
• Ansvarar för att skapa innehåll till CRM-kampanjer



Publiceringsdatum
2019-04-18

Erfarenheter
• 3+ års erfarenhet av digital marknadsföring, med focus på innehåll, PR och/eller sociala medier.
• 2+ år erfarenhet inom sökmotoroptimering, framförallt ur ett innehållsperspektiv.
• Erfarenhet av att skapa och anpassa innehåll för relevanta kanaler, och att skapa engagemang och kundnytta i sociala kanaler.



Färdigheter

• Erfarenhet av EPiServer eller liknande CMS-system
• Erfaren användare av MS Excel, PowerPoint och Word
• Google Analytics
• Facebook page admin & Business manager
• Andra sociala medieplattformar/verktyg
• Enklare bild- och videoredigering



Vi tror att du är:

• Van att arbeta med digitala medier och har en förståelse för digitala kundresor.
• Brinner för kommunikation och har en näsa för detaljer.
• Kundfokuserad och baserar dina beslut på data.
• Självgående, strukturerad och jobbar gärna i team.
• Kreativ och gärna tänker och agerar utanför boxen.
• Du talar och skriver flytande svenska



Vi erbjuder

Hos oss blir du en del av en kultur som präglas av entreprenörsanda och engagemang. Du får arbeta med kollegor som står för hög kompetens och professionalitet. Vi satsar på intern utveckling och för rätt person finns det goda möjligheter till en spännande karriär. Vi erbjuder konkurrenskraftiga förmåner och sitter i centrala Stockholm, Sveavägen 163.



Så ansöker du
Klicka på ansök för att ansöka om tjänsten. Eftersom urval sker löpande får du gärna skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR@bluestep.se. Vi ser fram emot att höra av dig!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bluestep Bank AB

Adress
Bluestep Bank AB
Sveavägen 163
11346 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 163

Jobbnummer
4741531

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bluestep Bank AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bluestep Bank AB: