Digital Communication & project Manager - vikariat
Orkla Foods Sverige AB / Marknadsföringsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Orkla Foods Sverige AB i Malmö,
Eslöv,
Kristianstad,
Karlskrona,
Vimmerby eller i
hela Sverige Orkla Foods Sverige tillagar mat och dryck i Sverige med kärlek och omtanke om människor, hav och land. Våra varumärken är Abba, Kalles, Felix, BOB, Havrefras, Ekströms, Risifrutti, Grandiosa, Önos, Kung Gustaf, FUN Light, Grebbestads, JOKK, Den Gamle Fabrik, Ejderns, Svennes, Hållö, Lucullus, Limfjord, Anamma, Krögarklass, Liva Energi och Paulúns. Vi har en omsättning på cirka 5 miljarder kronor och har runt 1 500 anställda i Malmö, Eslöv, Fågelmara, Kumla, Kungshamn, Tollarp, Uddevalla (lager), Vansbro och Örebro. Vår vision är att vi ska vara "Din vän i vardagen" genom att leva upp till våra värdeord - modig, pålitlig och inspirerande. Orkla Foods Sverige ingår i den norska koncernen Orkla som är noterat på Oslobörsen.
Vill du vara med och utveckla digital kommunikation för några av Sveriges mest välkända och populära varumärken: Fun Light, Pauluns, Kalles, Ekströms och Önos och Den Gamle Fabrik? Har du en passion för digital kommunikation och marknadsföring samt brinner för varumärkesutveckling och strategiskt arbete då är detta rätt utmaning för dig! Vi söker nu en Digital Communication Project Manager till vår Marknadsavdelning inom Retail.
Om rollen
I rollen som Digital Communication Project Manager kommer du, med utgångspunkt från våra övergripande mål och strategier att utveckla digitala varumärkesrelaterade erbjudanden och kommunikation längs konsumentresan. Du kommer att driva och projektleda digitala projekt för varumärken/kategorier/lanseringar inom eget ansvarsområde längs konsumentens resa (consumer journey) och därigenom säkra det långsiktiga finansiella resultatet, marknadspositionen och varumärkets styrka. Arbetet sker tillsammans med marknadsteamen, vårt digitala team samt våra byråer.
* Skapa och utveckla en långsiktig digital mediestrategi (tillsammans med byrå) för varumärkena samt genomföra och följa upp densamma
* Utveckla och implementera digital kommunikation och marknadsföring samt produktionen av socialt mediamaterial i enlighet med satta kommunikationsplaner för varumärken inom eget ansvarsområde
* Ansvar för att utveckla varumärkenas strategi och årsplan för hemsida, kampanjer och sociala medier.
* Säkrar och ansvarar för SEO/SEM.
* Aktivt agera på erhållet analysmaterial och säkerställa implementation och uppföljning av digital kommunikation
* Aktivt driva projekt, implementera mål och strategier, samt säkerställa budget- och resultatbaserad måluppfyllelse.
* Säkrar Brand Consistency i digitala kanaler
Driver även övergripande digitala projekt tillsammans med MC Digital. Roll som projektledare eller projektmedlem.
Rollen är placerad på vårt huvudkontor i Malmö och vikariatet sträcker sig från mitten av mars 2021 till och med maj 2022.
Vem är du
Vi söker dig som har minst en högskoleutbildning med inriktning digital marknadsföring eller motsvarande. Du är flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
För att bli lyckosam i rollen tror vi att du har:
* 3-4 års erfarenhet av digitala arbetsuppgifter knutet till marknadsföring, gärna inom FMCG
* Projektledning - hantera komplexitet och under stressiga situationer ha flera bollar i luften. Tydlig framdrift med fokus på effektivitet och proaktivitet samt en god prioriteringsförmåga.
* Erfarenhet av digitala verktyg t.ex. Google Analytics, CRM system, sökförståelse (SEO/SEM), mediaplanering, kampanjplanering, konverteringsplaner
* Digitala marknadsstrategier inkl contentstrategi och kampanjstrategi
* Erfarenhet av bildhanteringsprogram likt Photoshop
* Förmåga att tillgodose data och insikter med syfte att analysera, rapportera och justera samt implementera
Som person är du framåt och initiativtagande. Du är en utpräglad team-player som bidrar med driv, engagemang, kreativitet och analytisk förmåga. Du är orädd inför det faktum att det inte alltid finns en utstakad färdriktning - du tycker tvärtom att detta bara gör ditt arbete än mer spännande och roligt!
Ditt arbetssätt är ordningsamt och strukturerat, och din inställning och dina värderingar går hand i hand med våra; du är modig, inspirerande och pålitlig. Såklart har du även ett stort intresse för mat och dryck.
Vi ser fram emot din ansökan, sista dagen för detta är 2021-02-04. För frågor kring rollen kontakta Digital Manager Sarah Drangel och för rekryteringprocessen HRBP Dan Skånberg på 010-142 40 00 . Vi är nöjda med de rekryteringskanaler vi arbetar med idag och undanber oss kontakt med rekryteringsbolag.
Hur ansöker jag?
Klicka på länken och följ stegen för att skapa en profil och ansöka till jobbet. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. Vid frågor vänligen kontakta
Varaktighet, arbetstid
Full time From 14 to 15 months
Publiceringsdatum2021-01-18ErsättningUndefined
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagOrkla Foods Sverige AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4203-34428685".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Orkla Foods Sverige AB (org.nr 556238-0302),
https://www.orkla.se Arbetsplats Orkla Foods Sweden
Jobbnummer 5528762
Observera att sista ansökningsdag har passerat.