Digital Channel Manager för spännande uppdrag!
Poolia Kontor / Försäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia Kontor i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Poolia Kontor
Presentation
För ett konsultuppdrag söker Poolia nu en Digital Channel Manager som är redo för en rolig, spännande och utmanande roll! Vår kund är ett forsknings-och konsultföretag som specialiserat sig inom området Sälj. Du kommer att vara placerad centralt i Stockholm. Uppdraget beräknas starta 15 maj med två veckors upplärning. Den 1 juni beräknas arbetet starta igång och pågår till mitten av februari 2014.
Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande!
Publiceringsdatum2014-03-16Dina arbetsuppgifterI din roll som Digital Channel Manager så har du huvudansvaret för den digitala kommunikationen av kundens tjänsteutbud. Du arbetar i samarbete med kunds trendanalytiker, analytiker, projektledare, produktchefer, säljare och CRM-specialist för att säkra digitala kommunikationen med kunder.
Dina arbetsuppgifter som Digital Channel Manager kommer att vara:
• produktionen av nya sidlayouter, landningssidor och sidlayouter.
• skapande av attraktiva och kreativa webbformat för att leverera specialinnehåll som produceras av forskare och analytiker.
• användaradministration och support
• hantera leverantörer anslutna till digitala kanaler (t.ex. webbyrå, PSP)
• producera och lansera innehåll marknadsföringskampanjer
• arbeta med sökmotoroptimering för företaget som erbjuder regelbunden mätning av kundnöjdhet för webbtjänsten
• säker insamling, analys och rapportering av web metrik
• säkra drifttid för webbtjänst, och hantera kontakter med ISP angående hemsida och andra relevanta områden för företaget.
Utbildning/erfarenhet
Du brinner för att arbeta i en webbaserad kommunikation. Du är resultatorienterad, strukturerad och kan hantera en snabbrörlig miljö. Du är en stark teammedlem men har också god förmåga till att arbeta självständigt. Du är intresserad av att göra komplexa innehåll digitalt och tillgängligt för en stor publik.
Formella krav är:
• kandidatexamen eller motsvarande
• erfarenhet av webbaserad innehållsproduktion
• skicklig och erfaren i Wordpress och grafisk formgivning
• goda kunskaper i designverktyg såsom Adobe Creative Suite eller liknande
• hög stilistisk förmåga
• flytande i svenska och engelska
Vidare så är det meriterande om du har:
• erfarenhet av att arbeta med webbaserad kommunikation i en kunskapsintensiv verksamhet eller forskningsmiljö
• erfarenhet av att arbeta med innehållmarknadsföring
• erfarenhet av att skapa webinars
• erfarenhet av att leda webbutvecklingsprojekt och externa leverantörer inom webbproduktion
• är en skicklig användare av Google Analaytics
• kunskap och erfarenhet av sökmotoroptimering
• erfarenhet av att arbeta med Zoho CRM
• sociala medier
Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.
Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-03-27
Ange följande referens när du ansöker: 37633
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagPoolia Kontor
AdressPoolia Kontor
Jobbnummer 1808882
Observera att sista ansökningsdag har passerat.