Digital Campaign Manager
Studentvikarie / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Studentvikarie i Göteborg,
Ängelholm,
Katrineholm eller i
hela Sverige Vill du arbeta med att utveckla en digital marknadsplats tillsammans med engagerade kollegor, samtidigt som du aktivt deltar i att skapa en bättre skola? Då ska du läsa vidare nedan.
Om rollen
För att stärka vårt nuvarande marknadsteam bestående av filmälskaren Adam, allkonstnären Maria och technörden Fredrik, söker vi dig som vill axla rollen som Digital Campaign Manager. I denna roll (som är ny och som du får vara med och forma) äger du allt som har med digitala kampanjer att göra. Rollen är självständig och passar dig som både gillar eget ansvar och att vara en del av ett sammansvetsat team som stöttar och bollar idéer med varandra. Utifrån Studentvikaries verksamhet och behov planerar och driftar du, tillsammans med kollegor och externa samarbetspartners, kampanjer liknande dessa tre: Haja Kod (
https://hajakod.studentvikarie.se/), Chalmers Rekrytering (
https://studentvikarie.se/chalmersrekrytering/) och Lansering Katrineholm (
https://studentvikarie.se/katrineholm/.).Du ansvarar också för uppföljning och insikter av kampanjresultat och ser till att vi hela tiden lär oss och blir bättre på att nå och beröra våra målgrupper. I rollen arbetar du till stor del datadrivet med hjälp av marketing automation och har stenkoll på lead generation och conversion rate i varje kampanj/kanal. Rollen har också tydliga kreativa inslag som innebär att bygga landningssidor och skapa content till kampanjer. Som Digital Campaign Manager är du således en mix av artist och strateg.
Eftersom arbetssätten vi använder till stor del beror på medarbetarna i teamet förväntar vi oss att du bidrar med dina tidigare erfarenheter och lärdomar för att utmana och stärka vårt team och Studentvikaries verksamhet. Några av verktygen som vi jobbar med idag (men som kan komma att förändras beroende på dig) är Adobe Suiten (Illustrator, InDesign, Photoshop, Premiere), Wordpress, Google Analytics och Google Tag Manager, Airtable, Final Cut Pro X och Vimeo.
Vem vi söker
Vi söker dig som brinner för digital marknadsföring och i synnerhet för digitala B2B-kampanjer. Kanske har du jobbat i några år som produktionsledare, projektledare eller Art Director och som är sugen på en ny utmaning på ett tillväxtbolag där du får stor påverkan både på företag och produkt. Du kan komma både från marknad, reklam, event och filmproduktion - det viktigaste är att du är skicklig på att uttrycka dig både visuellt och i text på svenska och engelska, samt har erfarenhet av mediala produktioner. Du är van att arbeta i Wordpress och har tidigare arbetat med analys och mätbarhet av digitala kampanjer och kommunikation.
Det är meriterande om du tidigare har tagit fram och effektuerat kommunikationsplaner och innehållsstrategier och har erfarenhet av att jobba med kampanjer i sociala medier, hemsidor och mailutskick. Eftersom vi är på en tillväxtresa där vi hela tiden ställs inför nya utmaningar är det viktigt att du trivs i en föränderlig miljö där du tillsammans med teamet formar arbetssätt och innehåll.
Då vi ser vår varma, inkluderande, nyfikna och ambitiösa kultur som en viktig parameter i att företaget lyckas framåt vill vi också att du gillar och köper in på detta. Men det berättar vi mer om när vi ses!
Om Studentvikarie
På Studentvikarie jobbar vi alla tight tillsammans mot gemensamma ambitiösa mål och du är aldrig ensam om problem eller utmaningar. Vi tror stenhårt på devisen att om du mår bra och har kul så blir du också ditt bästa jag och bidrar till verksamheten med stort engagemang. Vi är också övertygade om att delaktighet och transparens är nyckel för att lyckas. Alla medarbetare deltar aktivt i att bygga bolaget och skapa nöjda kunder. Som medarbetare hos oss får du stort ansvar och stor frihet och får möjlighet att utvecklas i olika riktningar beroende på just din passion!
Vi är ett ungt och snabbväxande företag som drivs av vårt långsiktiga uppdrag - att matcha rätt person med rätt utbildningsuppdrag i enorm skala. Vi vill fylla Sveriges klassrum med bra studenter som har rätt förutsättningar för att lyckas i rollen som pedagoger. Vi erbjuder inte bara en vikarie i ett klassrum utan en helhetslösning för kommuner och friskolekoncerners kompetensförsörjning. Detta innebär en digital plattform för vikariehantering, utbildningar, rekryteringsprocess och partnerskap för att hitta framtida lärartalanger.
I dagsläget består vi av drygt tjugo medarbetare och två hundar som sitter i hemtrevliga lokaler på Engelbrektsgatan i Göteborg. Men, vi har expansiva planer och söker nu fler till vårt marknadsteam som vill vara med på vår spännande resa!
Har du frågor om Studentvikarie eller rollen som Digital Campaign Manager hos oss, tveka inte att höra av dig till Sandra Jacobsson - 072-252 74 40.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2019-05-16ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSandra Jacobsson
sandra@impactarena.comFöretagStudentvikarie
AdressStudentvikarie
Engelbrektsgatan 28
41137 Göteborg
KontorsadressEngelbrektsgatan 28, Göteborg
Jobbnummer 4792106
Observera att sista ansökningsdag har passerat.