Digital Business Administration Support sökes till elbilsföretag!

Perido AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Göteborg, Mölndal, Härryda, Kungsbacka, Ale eller i hela Sverige

En spännande tjänst väntar på en lika spännande arbetsplats! Tjänsten passar perfekt för dig som är noggrant lagd och tidigare arbetat med finansiella arbetsuppgifter. Läs gärna vidare!

Publiceringsdatum
2023-11-09

Om tjänsten
På uppdrag av vår kund söker Perido en Digital Business Administration Support till vår kund, ett framgångsrikt och snabbt växande elbilsföretag. Du kommer att vara en nyckelspelare i företagets digitala resa, och ur ett större perspektiv, deras mission att omvandla fordonsindustrin mot en elektrifierad och hållbar framtid. Tjänsten är placerad i Göteborg.

Arbetsuppgifter
Ditt arbete kommer att innebära nära samarbete och kommunikation med ansvarig inköpare och andra intressenter för att hantera både befintliga och nya behov av resurser till företaget. Du kommer även att övervaka periodiseringar och prognoser för att säkerställa att de inte överskrider inköpsordergränserna och informera inköpsorderägaren vid behov.
Dessutom kommer du att bidra till processutvecklingen och samarbeta nära med intressenter, inklusive finans- och linjechefer inom Digitalavdelningen. Du identifierar förbättringsmöjligheter, anpassar och integrerar dem i framtida behov och processer. Det övergripande syftet är att effektivt hantera samtliga pågående inköp, periodiseringar och budgetallokeringar, inklusive registrering av fakturor under respektive inköpsorder samt skapa order och inköpskorgar genom SAP.
Sammanfattat kretsar tjänsten kring:
Hålla koll på samtliga pågående inköpsorder, inklusive hantering av periodisering och budgetallokeringar
Registrera samtliga fakturor under respektive inköpsorder för behandling
Kommunicera med leverantörer för att få uppdateringar om leveransstatus
Skapa order och inköpskorgar i SAP Supplier Relationship Manager (SRM/SAP) för att skapa nya inköpsorder och förbereda RFQs och MRQs som ska skickas till inköpsavdelningen
Vara ett stöd till dina kollegor i teamet

Dina egenskaper
Vi söker en person som är noggrann, organiserad och detaljorienterad. Du har en förmåga att gediget utföra emellanåt repetitiva arbetsuppgifter som du utför med struktur och ordning. Hela ditt arbetssätt är de facto strukturerat och du besitter goda dokumentationsfärdigheter. Dina starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att interagera med interna och externa partners kommer att vara värdefulla tillgångar i denna roll.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, skicka in så snart du kan!
Kvalifikationer:
Relevant bakgrund vad avser utbildning och arbetslivserfarenhet
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska

Meriterande:
Arbetat med finansiella frågor kopplat till konsulter. Ex. erfarenhet av Purchase Orders, Shoping Cards inköpsprocsser, betalning av fakturor och mjukvarulicenser, etc.
Arbetat i SRM i SAP

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i minst 6 månader med chans till förlängning. Start 2023-11-20.

Så ansöker du
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Sandra Gudmundsson som kan nås på mejl sandra.gudmundsson@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34207 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder "väl matchad". Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "34207".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Perido AB (org.nr 556639-6387)

Jobbnummer
8250667

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: