Digital Analytiker till Mälarenergi

Experis AB / Marknadsföringsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Västerås, Hallstahammar, Eskilstuna, Enköping, Köping eller i hela Sverige

Vill du analysera data och bidra till att göra samhället lite bättre? Hos Mälarenergi får du den möjligheten!

Fokus framåt satsar vi på att utveckla förmågan gällande ett Kund- och datadrivet förhållningssätt. För att lyckas med denna resa behöver vi ta flera viktiga kliv - ett av dem är att öka kompetensen inom området Digitalt kundmöte och Customer Experience. Vi har som mål att göra skillnad på riktigt och göra det genom att inkludera kunder och utforska behov och bakomliggande motiv tillsammans. Därför söker vi nu en Digital Analytiker som vill bidra till samhällsviktig utveckling tillsammans med både kunder och kollegor!

Publiceringsdatum
2023-10-17

Om företaget
Som Digital Analytiker hos oss på Mälarenergi kommer du att arbeta på den nybildade avdelningen Digitalt kundmöte och Customer Experience och ingå i ett tvärfunktionellt team bestående av alltifrån IT arkitekter till UX designers, systemutvecklare och verksamhetsutvecklare. Vi ansvarar för att utveckla och underhålla digitala kundgränssnitt och på avdelningen arbetar flera kompetenser för att kunna säkerställa flera perspektiv i utvecklingen.

Vi erbjuder
Vi erbjuder engagerade kollegor och ledare som brinner för sitt uppdrag och som har stor tillit och förtroende för varandras kompetenser. Vi har ett spännande uppdrag där vi gör stor skillnad för kund och affär. Vi arbetar tillsammans med våra kunder och övriga kollegor i ett utforskande och iterativt arbete för att säkerställa att vi kontinuerligt levererar värdeskapande lösningar. Det är i samarbetet som vi tillsammans skapar magi.

När du jobbar på Mälarenergi bidrar du till att göra samhället bättre. Just nu står vi inför vår största utmaning någonsin, att anpassa verksamheten så att vi kan lämna efter oss en hållbar värld till framtida generationer. Senast 2035 ska vi ha nettonoll utsläpp av fossil koldioxid. Var med oss på Resan mot noll!

Arbetsuppgifter
Som Digital Analytiker ansvarar du för att samla in, analysera och tolka data från olika digitala källor för att utveckla insikter om kundernas beteenden i en digital kontext. Vilket gör att du bidrar till en ökad förståelse och empati för våra kunder. Med nyfikenhet och engagemang bidrar du med insikter som hjälper oss att fatta kloka beslut vilket bidrar till en optimerad digital försäljning samt en mer träffsäker och relevant kundkommunikation. Genom ditt arbete och bidrag stärker du vår förmåga att fatta datadrivna beslut och genom att säkerställa mätbarhet och uppföljning får vi enkelt besked ifall våra insatser gett önskad effekt eller inte i vår strävan mot våra mål.

I takt med att omvärlden och kundernas behov förändras så behöver du vara beredd på att kunna bidra till att tydliggöra hur våra lösningar ska se ut. Du kommer att med din erfarenhet och kompetens att ha stora möjligheter att bidra i de vägval vi gör.

Vi strävar hela tiden efter att tillämpa modern teknik och testar olika arbetssätt, till exempel Design Sprints-veckor med syftet att hitta för oss nya arbetsformer som ska bidra till ökad leveransförmåga.

Profil
Du har en passion för kunddriven utveckling och förbättring, Du är nyfiken av att ta del av nya metoder och angreppssätt och det faller dig naturligt då du är nyfiken och ständigt vill lära nytt och utvecklas. Du motiveras av att förmedla insikter baserade på data på ett öppet, pedagogiskt och kommunikativt sätt. Du delar gärna med dig av din kunskap för att höja vår förmåga att arbeta datadrivet. Vi befinner oss på en lärande resa och du motiveras av att vara med att testa och utveckla för att hela tiden kontinuerligt förbättra.

Du har relevant utbildning för tjänsten, erfarenhet från uppföljning och analys gällande försäljning, trafik och konvertering samt kunskaper i Google Analytics, Data Studio och Google Tag Manager. Erfarenhet från BI verktyg är meriterande.

Kontaktuppgifter för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Mälarenergi med Jefferson Wells - Manpower Group.

Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Carina Riström carina.ristrom@jeffersonwells.se 076-782 43 02 eller direkt till rekryterade chef Helene Malmgren Helene.Malmgren@malarenergi.se.

Visa intresse idag och ta steget in i en spännande utvecklingsresa där du kan forma framtidens samhälle!

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "147dcc1f-693e-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Mälarenergi AB

Kontakt
Carina Riström
+46767824302

Jobbnummer
8195273

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: