Digital Analyst Lead

Svenska Mässan Gothia Towers AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Mässan Gothia Towers AB i Göteborg

Från hjärtat av Göteborg erbjuder Svenska Mässan Gothia Towers allt från stora mässor och event till oförglömliga hotell- och restaurangupplevelser. Vår verksamhet innefattar många starka varumärken som tillsammans skapar en unik och attraktiv mötesplats där vi varje år välkomnar nästan två miljoner besökare. Som medarbetare hos oss jobbar du tillsammans med ett stort, engagerat och sammansvetsat gäng och är med och utvecklar vår verksamhet, både nu och för framtiden.



Vi befinner oss i en spännande fas där hela organisationen vässas mot framtidens utmaningar.

Just nu bygger vi upp en ny avdelning där fokus ligger på kundupplevelsen och digital analys. Vi söker därför en Digital Analyst Lead som brinner för kundupplevelsen och den digitala marknadsföringen precis som vi gör.

Som Digital Analytiker kommer du att arbeta både strategiskt och operativt med att utveckla våra affärer och att skapa rätt förutsättningar för ett data- och insiktsdrivet arbetssätt. Du kommer att sätta upp vår spårning och mätning så att dina analyser är baserade på korrekta och validerade data. Du kommer att jobba med KPI-utveckling, mätstrategier, implementationer, rapportering och visualisering samt analyser av besökarbeteenden, konvertering, marknadskampanjer med mera för några av Sveriges mest spännande varumärken såsom Gothia Towers, Upper House och Bokmässan. Då detta är en helt ny roll inom bolaget kommer du ha stor påverkan på hur vi formar rollen och avdelningen gällande strategier, spårning/mätning, verktyg, arbetssätt och processer runt analys och affärsinsikter.

Arbetsuppgifter

I rollen ingår bland annat följande uppgifter:

- Du kommer sätta upp spårning och mätning av alla våra digitala touchpoints samt säkerställa korrekt spårning av vår marknadsföring och försäljning.
- Du kommer tillsammans med andra interna avdelningar arbeta fram KPI:er, mätstrategier, rapporteringsstrukturer samt visualisering.
- Du kommer arbeta med att visualisera och presentera analyser och insikter för organisationen.
- Analys av vår marknadsföring, digitala försäljning samt alla digitala kundinteraktioner så vi maximerar kundupplevelsen.

För att lyckas i rollen bör du gilla följande stycke.

Du är analytiskt/matematiskt lagd och ser data/fakta som ett självklart underlag för alla initiativ. Vi hoppas även att du är nyfiken, kommunikativ och har hög energi. Du har inga problem med att presentera insikter och utbilda andra delar inom organisationen. Du är van att implementera spårning och mätning via Tag Manager etc.

Erfarenheter:

- Gärna mer än 3 års erfarenheter från att ha arbetat i liknande roll med flertalet kunduppdrag över en längre tid
- Mycket goda kunskaper av Googles produkter (Google Analytics, Google Tag Manager, GSC)
- Trygg i att skapa dashboards i Google Data Studio, Klipfolio, Microsoft Power BI etc
- Goda kunskaper av SQL, Google BigQuery.
- Goda kunskaper inom digital marknadsföring.
- Van vid att ta fram och kommunicera mål och utfall för en organisation (KPI-strategi)
- Du har högskoleutbildning eller motsvarande inom relevant område

Om dig

- Lätt för att samarbeta, både med kunder och i team
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
- Du är van att arbeta med KPI.er och OKR för att styra en organisation.
- Du älskar att lära dig saker och gräva ner dig i information, data och funktioner
- Du har tillsammans med en hög analytisk förmåga även en god förståelse inom försäljning och marknadsföring.

Vill du bli en av oss?

Tycker du att det vi beskrivit verkar spännande och passar för dig? Har du dessutom flera års erfarenhet av liknande uppdrag så vill vi gärna träffa dig!

Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Patrik Svensson, Digital Business & Customer Experience Director tel +46 31 708 83 24 eller e-post patrik.svensson@gothiatowers.com

Välkommen med din ansökan!

Rekrytering startar omgående och senast 15 oktober vill vi ha din ansökan. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Bli en del av vår värld - det är här vi skapar upplevelser för livet. Läs mer om oss på www.svenskamassan.se och www.gothiatowers.com.

Inom Svenska Mässan Gothia Towers strävar vi efter en mångfald hos våra medarbetare och vi arbetar aktivt för att främja en inkluderande kultur. Våra kärnvärden - engagemang, samarbete och mod - är grunden för vår verksamhet och genomsyrar allt vi gör både internt och externt.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 1 jan 2022 eller enligt ök Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2021-09-16

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svenska Mässan Gothia Towers AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/100".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Svenska Mässan Gothia Towers AB (org.nr 559080-8290)

Arbetsplats
Svenska Mässan & Gothia Towers

Jobbnummer
5972083

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Mässan Gothia Towers AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Mässan Gothia Towers AB: