DHL söker en HR & Finance assistant, 50%
DHL Supply Chain / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos DHL Supply Chain i Solna,
Sigtuna,
Örebro,
Kristinehamn,
Haninge eller i
hela Sverige HR & Finance Assistant, 50 %
På DHL är det människorna som räknas. Därför har det alltid varit vårt mål att hitta och behålla de bästa medarbetarna världen över. Vi erbjuder utmaningar och möjligheter för personlig och yrkesmässig utveckling. Vi belönar och ger dig erkännande för hur du bidrar till vår verksamhet, och tillsammans är vi stolta över att få vara med och bygga hela världens logistikföretag.
Tillsammans med vår HR och Finance avdelning jobbar du med frågor som inköp, budget, fakturering och KPI rapportering både inom Sverige och Norden. Du är ansvarig för den månatliga faktureringsprocessen och uppdaterar samt underhåller den data som finns i vårt HR system.
Detta är en ny tjänst med möjlighet till utveckling och påverkan. I ditt arbete kommer du ha mycket kontakter med olika enheter inom bolagets internationella värld. Anställningen kommer att börja som en provanställning med efterföljande tillsvidareanställning. Tjänsten är på 50 %.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Hålla HR data i systemet uppdaterad
• Skapande av HR nyckeltal och statistik
• Administrering av tjänstebilar
• Ta emot, kontrollera och registrera verifikat I DHL:s ekonomisystem (Oracle)
• Sköta månadsfakturering av kostnader mellan DHL-bolag
• Administrera nya leverantörer
• Sköta räntefakturering vid sen betalning
• Administrera pensions- och försäkringsfakturor
• Stämma av preliminärkonterade fakturor vid månadsbokslut
• Administrera leverantörsreskontran
• Kontrollera att kostnader bokförs korrekt och på korrekt kostnadsställe
• Upprätta inköpsordernummer
• Administrera manuella betalningar
• Administrera nya användare i ekonomisystemet
Kvalifikationer och egenskaper
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet av liknade arbete
• Svenska och engelska språkkunskaper är ett krav
• Goda kunskaper i Microsoft Office paketet
• Kunskap om svensk bokföringslag
Vi söker dig som är detaljerad, noga och gillar konstruktiva utmaningar. Du tar ägandeskap för dina processer samt har ett påtagligt engagemang och driv. Du arbetar bra individuellt samt i grupp och utför ditt arbete på ett planerat och strukturerat sätt utan att tumma på företagets riktlinjer och policies.
Vi erbjuder
DHL kan erbjuda dig en internationell arbetsmiljö med många kontakter där såväl personlig utveckling och aktivt ledarskap ligger högt på agendan. Vi satsar på ständiga förbättringar och därmed en utvecklande arbetsplats. Vi jobbar aktivt med faktorer som arbetsmiljö och medarbetarengagemang med utgångspunkt från vår globalt utförda medarbetarenkät. Alla anställda hos DHL erbjuds friskvårdsbidrag samt andra personalerbjudanden. Tillsammans satsar vi på att bli förstahandsvalet för våra kunder, arbetstagare och investerare.
Intresserad?
Vill du veta mer om tjänsten, ta kontakt med vår Nordiska HR Direktör
Johan Börjesson, 08 543 45 661
Publiceringsdatum2013-01-28Så ansöker duDu är välkommen med din ansökan inklusive CV och personligt brev.
Du söker tjänsten genom att klicka på Ansök.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktJohan Börjesson, Nordic HR Director
FöretagDHL Supply Chain
AdressDHL Supply Chain
17087 STOCKHOLM
KontorsadressBJÖRNSTIGEN 85
SOLNA
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-54345000
Jobbnummer 1449474
Observera att sista ansökningsdag har passerat.