DHL Freight söker: Ekonomiassistent

Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huvudkontor i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Till funktionen Freight Sweden Accounting Team (FSAT) söker vi nu en driven och noggrann Agent till Accounts Payable. FSAT ansvarar bland annat för redovisning, koncernrapportering, leverantörsreskontra, kundreskontra, treasury, kredithantering för DHL Freight och DHL Nordic. Tjänsten är tillsvidare, med 100% tjänstgöringsgrad och placering på huvudkontoret i Solna.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Registrering och bokföring av leverantörsfakturor (manuellt eller via BasWare)
• Betalning av leverantörsfakturor
• Kontakt med leverantörer vid behov för att lösa oklarheter eller problem
• Behjälplig vid inkommande samtal och e-mail internt som rör leverantörsfakturor.
• Stödja outsorcing partner i frågor som kräver kunskaper i svenska språket eller lokalkännedom.
• Säkerställa att master data i Basware är kontinuerligt uppdaterad
• Interfacekontroller
• Kontroll av bokföring avseende representation
• Ta fram och analysera kassaflödesrapporter
• Avstämning av GL-konton i samband med periodbokslut.
• Arbeta efter dagliga mål som ett led i att uppfylla KPI:er och Aging reports
• Medverka till förbättringar och effektivisering inom de interna processerna i gruppen

Vem är du?
• Noggrann
• Självgående och driven
• Kundorienterad, serviceinriktad
• Lätt för samarbeta
• Stresstålig, förmåga att prioritera arbetsuppgifter
• Flexibel, nyfiken och ambitiös
• Lösningsorienterad
• Ansvarskännande
• Analytisk förmåga

Publiceringsdatum
2018-01-08

Kvalifikationer
• Minimum 3-årig ekonomisk gymnasiekompetens
• Meriterande med högskoleexamen med inriktning redovisning
• Grundläggande kunskaper om generella regler och principer för kostnadsredovisning/leverantörsreskontra
• Grundläggande kunskaper om redovisningsprinciper, regler och legala krav samt förmåga att tillämpa dessa kunskaper för att säkerställa en korrekt och komplett löpande redovisning och periodbokslut.
• Vara bekväm med att ha kontakt med kunder/leverantörer via telefon och mail.
• God förmåga att läsa, förstå och verbalt utbyta information och sammanställa skrivet material på svenska och engelska.
• God förmåga att hantera Office-paketet samt Internet/Intranät och andra webbaserade applikationer.
• Erfarenhet avseende matchning av inköpsordrar mot fakturor
• Meriterande med erfarenhet från Oracle
• Meriterande med erfarenhet från BasWare

DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är "logistikbolaget för hela världen". DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 470 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning.DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Huvudkontor

Adress
Huvudkontor

17087 Stockholm

Kontorsadress
Björnstigen 85

Jobbnummer
3891265

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huvudkontor: