DHL Freight söker: Customs Clearance Agent

Huvudkontor / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huvudkontor i Jönköping, Aneby, Vaggeryd, Ulricehamn, Sävsjö eller i hela Sverige

Vilka är vi?
DHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är 'logistikbolaget för hela världen'. DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 470 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Våra kunder är viktiga för oss och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.

DHL söker nu en medarbetare till rollen Customs Clearance Agent som tillhör DHL Customs. Tjänsten är en fast heltidsanställning på vårt kontor i Jönköping med tillträde den 1 september eller så snart det är möjligt. Tjänsten är schemalagd och innehåller även viss kvällstjänstgöring.

Vad erbjuder vi dig?
På DHL har vi massor att vara stolta över. Men det vi är mest stolta över är våra medarbetare. Och som medarbetare på DHL har du möjlighet att upptäcka och utveckla dina starka sidor. Ta chansen att vara en del av vårt skickliga globala team. Som en del av världens ledande logistikföretag har du möjlighet att vidga dina vyer och uppnå resultat tillsammans med de bästa i branschen. Allt vi kräver från dig är ditt engagemang, att du tror på dig själv och att du har vad som krävs för att utföra jobbet!

Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:
• Upprätta tulldeklarationer huvudsakligen för transitering och export.
• Sammanställa tullunderlag per lastbärare och förmedla dessa till angivna utlämningsställen
• Kommunicera med kunder och i vissa fall åkerier samt chaufförer
• Verka för hög kvalitet och effektivitet
• Arbeta för att uppnå fastställda kvalitetsmål
• Utföra uppdrag i enlighet med processbeskrivningar/instruktioner/rutiner.
• Iaktta gällande restriktioner/regleringar (myndighetskrav).

Vem är du?
Vi söker dig som är kundorienterad och noggrann. Du har en god kommunikationsförmåga och är bra på att planera och organisera. Du är en lagspelare men som inte tvekar inför att ta egna beslut och initiativ.
Kvalifikationskrav och personliga egenskaper som krävs för rollen:
• Gymnasiekompetens
• God erfarenhet av tullverksamhet
• God kunskaper i engelska och svenska både i tal och skrift
• Snabb och effektiv
• Noggrann
• Förmåga att prioritera
• Arbeta självständigt
• Branscherfarenhet inom tull samt logistik

Intresserad?

Vill du veta mer om befattningen är du välkommen att ringa Bo Jarestig, Freight;
Head of Customs, 0706-296493.
Ansökan - Du ansöker genom att klicka på Ansök. Sista ansökningsdag 5/9.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2016-08-24

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-05
Ansök via: Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: req29050

Företag
Huvudkontor

Adress
Huvudkontor
17087 Stockholm

Kontorsadress
Björnstigen 85
Solna

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-54345000

Jobbnummer
3011642

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huvudkontor: