DGC söker serviceminded 2nd-line tekniker

Hero AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2011-07-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "DGC söker serviceminded 2nd-line tekniker" (publicerad 2011-08-29) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du ha en teknisk roll på en av Sveriges bästa arbetsplatser?

Publiceringsdatum
2011-07-07

Om företaget
DGC grundades 1987 och blev ett aktiebolag 1991. De är en nätoperatör som utvecklar och säljer datakommunikations-, drift och telefonilösningar i ett eget rikstäckande nät till den svenska företagsmarknaden och offentlig sektor. Försäljningen av tjänsterna baseras nästan uteslutande på fleråriga kundavtal. Därutöver säljer DGC hårdvara som en service till sina kunder. DGCs aktie är sedan juni 2008 noterad på NASDAQ OMX Stockholm. Bolaget sitter i ljusa fina lokaler i centrala Stockholm. Läs gärna mer på www.dgc.se.
Om jobbet
DGCs Servicedesk söker nu en 2nd-line tekniker med uppgift att lösa tekniska problem i miljön. Du kommer att ta emot komplexa ärenden från kund via 1st-line kopplat till Windows Server 2003 och 2008, Citrix miljöer, TCP/IP samt Windows XP/Vista/7 och tunna klienter. Stundtals kommer du att ha mycket kontakt med leverantörer, partners och kunder med kontinuerlig återkoppling och support. Vidare kommer du att arbeta med proaktivt underhållsarbete i miljön, identifiera problem samt utbilda och stödja medarbetare inom 1st-line.
Möjligheter
DGC är ett entreprenörsföretag som 2010 valdes till en av Sveriges 10 bästa arbetsplatser! Bolaget för en god personalpolitik och erbjuder kontinuerlig kompetensutveckling, både personlig och teknisk. Hög teknisk kompetens tillsammans med låg personalomsättning och ett trivsamt arbetsklimat gör DGC till en mycket lockande arbetsgivare.

Kvalifikationer
Du har relevant utbildning, yrkesinriktad eller akademisk spelar mindre roll, andra likvärdiga meriter går också bra. Vi ser att du har minst 2 års erfarenhet från att ha hand om en IT-miljö med support, drift och underhåll av Windows system och servers. Du har även mycket goda kunskaper i TCP/IP och Citrix. Att du har tidigare erfarenhet från service ser vi som ett stort plus.
Personliga krav
Du är en engagerad och proaktiv person med stort intresse för teknik och service. Vi ser att du är kommunikativ och trivs med att arbeta tillsammans med andra men samtidigt klarar av att driva projekt självständigt. Du är även analytisk och sporras av teknisk problemlösning.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Arbetet är på heltid under kontorstider. Tillträde sker så snart som möjligt beroende på din tillgänglighet. Detta är en rekrytering vilket innebär att du anställs direkt av DGC.
Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=133
Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Viktoria Berg på 08-400 25 860 eller via viktoria.berg@hero.se
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-05
Ansökan sker via företagets webbplats.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Viktoria Berg, Rekryterare, 08-400 25 860, viktoria.berg@hero.se

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM

Kontorsadress
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0720-150593

Jobbnummer
980672

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: