DevOps-tekniker
MediCheck AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MediCheck AB i Stockholm,
Sollentuna,
Strängnäs,
Eskilstuna,
Falun eller i
hela Sverige Vill du jobba på ett företag med ett viktigt syfte? Hos oss gör du skillnad på riktigt!
På MediCheck strävar vi alltid efter att utmana och förbättra. Hos oss får du utrymme att utvecklas både specifikt och brett. Hos oss är du med och bygger den nya vården.
Om rollen
Just nu söker vi en DevOps-tekniker till vårt Tech-team som vill vara med och driva vår tillväxtresa framåt, och som är passionerad av att sätta våra kunder i centrum.
Som DevOps-tekniker hos oss blir du ansvarig för proaktiv automatisering, monitorering och att administrera vår bygg- och releaseprocess som består utav desktop och våra mobilappar. Du kommer att vara den drivande parten för vår interna IT-support och arbeta nära mjukvaruutvecklarna i Tech-gruppen.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att...
• Övervaka system och loggar
• Interna IT drift-frågor
• Proaktivt planera nödvändiga systemuppgraderingar
• Samarbeta med SW-developers och testare
• Uppdatera System status page
• Dokumentera och följa upp issues i Atlassian Jira
Vi letar efter dig som...
Är öppen, positiv och har en förmåga att se möjligheter och ta egna initiativ. Vidare är du kommunikativ, resultatorienterad och drivs av att arbeta i en entreprenöriell miljö. Vi tror även att du är inkluderande som person och gillar att jobba mot ett gemensamt mål.
Vi vill även att du...
• Har minst 3 års erfarenhet av arbete med Linux serveradmin och hantering av SQL-databaser
• Är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift
• Är van att skriva och hantera script
Det är även meriterande om du har kunskap och erfarenhet av följande områden...
• Microsoft 365 / Intune
• Python
• Bash
• Javascript / Typescript
• Network / Firewalls
• CMS-tools: Ansible
• Git
• Övervakningssystem: Zabbix, Graylog
• CI/CD: Teamcity
• Docker
Vi erbjuder dig...
• En fantastisk arbetsplats med ett centralt beläget kontor i Stockholm
• Möjligheten att jobba på ett ungt tillväxtföretag
• En härlig kultur - vi har roligt på jobbet och har nära till skratt
• Utveckling - från dag ett får du möjlighet att forma din roll och ta fullt ägandeskap över dina uppgifter
• Flexibla arbetstider - frihet under ansvar
• Förmåner - vi investerar bland annat i din pension och i friskvård
Publiceringsdatum2022-06-19Om företagetVi vill att det ska vara enkelt att få träffa precis rätt läkare direkt utan omvägar. På MediCheck finns bara kvalificerade specialister och vårdpersonal som har lång erfarenhet av både tillfälliga problem och kroniska sjukdomar. Våra tjänster ska vara ett bra komplement till ordinarie vård så att fler människor får den hjälp de behöver - samtidigt som vi använder samhällets resurser på bästa sätt.
MediCheck är en digi-fysisk vårdgivare som består av ett nätverk med cirka 250 anslutna specialistläkare och drygt 20 sjuksköterskor. På huvudkontoret är vi ett team på nära 40 personer som har hand om kommunikation, sälj, teknik, ekonomi, HR, medicinskt ansvar och support för MediCheck.
Låter detta som ditt nästa drömjobb? Skicka in din ansökan nu!
Övrig information
Start: Omgående / Enligt överenskommelse
Arbetets omfattning: Heltid, tillsvidareanställning (provanställning 6 månader)
Plats: Stockholm/ hybrid remote
Rekryteringsprocess: Intervjuer sker löpande
Ansvarig rekryterare och kontaktperson: Cecilia Tideberg, HR Manager,
cia.tideberg@medicheck.se (ansökningar mottages inte via mail utan endast frågor kring tjänsten).
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagMediCheck AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare MediCheck AB (org.nr 559049-7219),
https://medicheck.se/ Arbetsplats Medicheck
Jobbnummer 6756741
Observera att sista ansökningsdag har passerat.