Design- och kollektionsansvarig till Greiff

Placera Personal AB / Formgivarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla formgivarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom HR/lön, ekonomi, sälj/marknad, administration, teknik och IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
AB G.W Greiff & Co är ett konfektionsföretag som med varumärket TUXER skapat en kollektion för den aktiva familjen, "Functional wear for all conditions". TUXER är ett väletablerat sport- och konfektionsvarumärke som funnits på den svenska marknaden sedan 1991. De övriga marknaderna är Finland, Danmark, Tyskland och Ryssland. Företaget har 18 anställda och har sitt huvudkontor i Bromma.
Vi söker nu för rekrytering till vår kund Greiff en
Design och kollektionsansvarig
Tjänsten som design- och kollektionsansvarig innebär att ansvara för kollektion, passform, utforma säljprover och granska produktionsprover. I arbetet ingår även utlandsresor, både idéresor men även till produktionsenheter i Kina. Tjänsten rapporterar till VD och är placerad vid huvudkontoret i Bromma.

Publiceringsdatum
2010-08-21

Dina arbetsuppgifter
• Framtagning av Tuxer kollektion
• Utvärdera tidigare kollektion
• Design/skisser
• Kommunikation med leverantörer
• Produktutveckling/Materialutveckling
• Idéresor, för att fånga upp trender och plocka intressanta detaljer
• Provresor
• Kontrollera sälj- och motprover
• Presentera kollektionerna på säljmöten
• Ansvara för kataloger och etiketter (design)
• Utbildning inom området, t ex Beckmans/Tillskärarakademien eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• 3-7 års erfarenhet i branschen, gärna med erfarenhet av att driva egen kollektion
• Goda kunskaper i Officeprogrammen
• Engelska i tal och skrift
För att trivas och lyckas i rollen som design- och kollektionsansvarig är du strukturerad, målinriktad och drivande. Du brinner för design, är kreativ och nyfiken och hittar nya trender. För dig är det viktigt att förstå målgruppens behov och önskemål samtidigt som du har ett kommersiellt tänkande.
Vi har valt att samarbeta med Placera Personal i denna rekrytering. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att ringa rekryteringskonsult Lena Rönnberg-Halvorsen, 08-586 22 731.
Du får möjligheter att arbeta mycket självständigt i en miljö med bra gemenskap och arbetsklimat. Du kommer snabbt att kunna se resultat av ditt arbete och får bra feedback från användarna. I företaget får du möjlighet att arbeta med kvalitetskonfektion i kollektioner som gör det möjligt för kunderna att hitta kläder som passar för många aktivitetsbehov.
Är du intresserad av tjänsten som design- och kollektionsansvarig, skicka din ansökan omgående!
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Arbetstider och omfattning
Heltid/Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-09-19
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Lena Rönnberg (Rekryterare)

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Jobbnummer
714797

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: