Department Lead Claims

Nordic Nest AB / Chefsjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nordic Nest AB i Kalmar, Växjö, Malmö, Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

På Nordic Nest är vi säkra på att det finns väldigt många andra företag som skulle skriva under på att kundnöjdheten är viktig, och något som man aktivt strävar efter. Men hos oss är det mer än så. Vi vill inte bara ha nöjda kunder, vi vill skapa ett värde långt bortom själva köpet. Vår allra första grundsten är att vi ska skapa världens bästa kundupplevelse, och det gör vi genom att vi faktiskt bryr oss om våra kunder, på riktigt.

Nu söker vi en ny, inspirerande ledare till vår reklamationsavdelning genom rollen som Department Lead.

Om rollen;

Som Department Lead för Claims är ditt främsta uppdrag att leda teamet för att skapa världens bästa kundupplevelse, genom att ha ett helhetsansvar för den operativa driften på din avdelning. Du leder ett team på mellan 10-25 personer (beroende på säsong) som arbetar med att hjälpa våra kunder och lösa reklamationsärenden över telefon och mail. Du rapporterar till Head of Customer Care.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar innefattar;

• Arbeta för att teamet ska nå dagliga såväl som långsiktiga mål
• Personalansvar för din avdelning
• Säkerställa kundnöjdheten i varje moment på avdelningen
• Schemaläggning och tidsattestering
• Säkerställa att vi har ett bra samarbete med leverantörer - jobbar aktivt med leverantörer för att sänka antalet reklamationer.
• Utvecklingssamtal och uppföljningssamtal
• Leda, engagera och motivera ditt team
• Bidra till utveckling och förbättringar av verksamheten genom att testa nya idéer
• Säkerställa effektivisering och automatisering av våra processer
• Bidra till förbättringar av verksamheten genom att ge och ta konstruktiv feedback
• Arbeta efter uppsatta KPIer

Ett ledarskap som är nära verksamheten, som stöttar, coachar och utvecklar teamet ser vi som en självklarhet. Vi förväntar oss att du kommer arbeta med att ständigt förbättra verksamheten och att utveckla det dagliga arbetet, både på din avdelning såväl som du bidrar till förbättringsarbete inom Customer Care som helhet.

Om dig;

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, och ser att du är en naturlig och inspirerande ledare som har mycket energi och driv. Genom engagemang och ansvar har du i dina tidigare arbeten nått goda resultat. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda andra, samt har ett genuint intresse för affärer och e-handel.

Ditt hjärta ligger i att skapa en kundupplevelse i världsklass, vilket förutsätter att du har ett synsätt att alltid se lösningar till alla problem samt en mycket skicklig kommunikationsförmåga. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och har mycket god förmåga att prioritera och organisera i ditt dagliga arbete.

Du har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift, då kommunikation både internt och externt kan ske på båda språken. Då vi har kunder runt om hela världen värdesätter vi om du även har ytterligare språkkunskaper inom någon av våra andra internationella marknader (norska, finska, danska, tyska, nederländska, franska, spanska, polska).

Då vi arbetar i en organisation med hög förändringstakt är det viktigt att du vågar fatta beslut likväl som du är flexibel med det faktum att förutsättningarna kan ändras.

För att lyckas i rollen behöver du älska att jobba i ett högt tempo, hela tiden se möjligheterna att utvecklas och viktigast av allt, förstå att teamet är nyckeln till vår framgång.

Välkommen hem!

Tjänsten är på heltid och tillsvidare med 6 månaders provanställning. Placering är hos oss i Kalmar. Tillträde är snarast enligt överenskommelse.

Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen.

Vi önskar din ansökan så snart som möjligt, dock senast 30 maj.

För frågor kring tjänsten välkomnas dessa via mail till Sofia Heinebäck, Head of Customer Care, på sofia.heineback@nordicnest.com

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nordic Nest AB (org.nr 556628-1597), https://www.nordicnest.se/

Arbetsplats
Nordic Nest

Kontakt
Sofia Heinebäck
sofia.heineback@nordicnest.com

Jobbnummer
7784315

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nordic Nest AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nordic Nest AB: