Demand Planning Manager till internationellt läkemedelsföretag

SJR in Scandinavia AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2021-02-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Demand Planning Manager till internationellt läkemedelsföretag" (publicerad 2021-04-26) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR in Scandinavia AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

SJR Supply Chain söker nu för kunds räkning en Demand Planning Manager. Vår kund är ett av världens mest innovativa läkemedelsföretag och sitter i nya fina lokaler i Solna. Uppdraget startar i maj och pågår under 13 månader.

Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller dig som vill arbeta som underkonsult hos oss.

Publiceringsdatum
2021-02-18

Om tjänsten
• Lead the Demand Planning team for Medical Devices, driving process maturity, integrating In Country > Regional with Global cycles to enable the growth, and continually improve service level, inventory and cost goals.
• In charge of the Demand Planning for our One Ethicon portfolio.
• Responsible for delivering Business Plan and spending within departmental budget as agreed together with Senior Management.
• Responsible for development of strategies, guidelines, KPI's and goals for the Demand Planning team as well as benchmarking Planning performance.
• Collaborate with the Nordic Commercial Organization to ensure Events (New Products Introductions, Tenders, Regulatory changes etc.) are sensed early and managed effectively.
• Coordinate information and communication to and from primary stakeholders within identified key relationships as per below.
• Ensure strict compliance with all SOX controls, Quality & HSE regulations and ensuring full audit readiness.
• Overall responsibility for departmental compliance to all company policies and work instructions.
• Strong decision making ability and ability to give clear directions.
• Apply credo values in an open and ethical manner.
• Work closely with the Asset Management, Customer Service and Orthokit Operations teams to ensure coordination and alignment of all Supply Chain activities in the Nordic region.
• Member of the Supply Chain Council.

Lämplig bakgrund

• A minimum of a Master 's degree within a relevant subject e.g. logistics
• Fluent, verbally and written, in English and Swedish.
• Previous excellent track record from management position with clear ability to motivate, lead people, drive changes.
• Excellent written and verbal communication skills, presentation & negotiation skills.
• Strong customer focus for both internal and external customers.
• Strong ability to develop close relationships with stakeholders at all levels.
• Excellent project management skills
• Financial awareness / good numeracy skills.
• Minimum 6 years of experience working in supply chain, sales and/or Customer facing role.

You are passionate of people development. You are highly process oriented, and you enjoy challenging the processes until you are convinced that they deliver the best possible outcome for the customer. You strongly believe in S&OP, as the key to most of the business problems. You are a strong team player.

Så ansöker du
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2021-03-18.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Titel: Demand Planning Manager

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sjr In Scandinavia AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sjr In Scandinavia AB (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Jobbnummer
5584750

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR in Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR in Scandinavia AB: