Demand Planning Manager - Isaberg Rapid

VEM Rekrytering / Inköpar- och marknadsjobb / Gislaved
2018-02-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Demand Planning Manager - Isaberg Rapid" (publicerad 2018-03-26) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Gislaved, Gnosjö, Tranemo, Värnamo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos VEM Rekrytering i Gislaved, Gnosjö, Tranemo, Värnamo, Vaggeryd eller i hela Sverige

ISABERG RAPID AB beläget i Hestra, är ett av världens ledande företag inom häftbranschen. Vi utvecklar, tillverkar, marknadsför och säljer häftutrustning för kontor, industri och hemmafixare, samt elektriska insatshäftare till ledande tillverkare av skrivare, kopiatorer och dokumenthanteringssystem. Vi tillhör Acco brands med ett stort antal kända varumärken bland annat Rapid, Esselte, Leitz, Rexel & Kensington. Acco brands är noterad på NYSE och har försäljning i över 170 länder.

www.rapid.com

Vi söker en Demand Planning Manager till Isaberg Rapid som ska driva, leda och utveckla funktionen. Rollen är en del av företagets Operation and Logistic organisation och ansvarar för att planera och beräkna volymprognoser som ligger till grund för företagets inköpsarbete där du har ett övergripande ansvar för segmentet, "köpta produkter". I rollen förväntas du att utveckla processer och nyckeltal för styrning och uppföljning samt ansvarar för analysarbetet avseende prognoser och lagervolymer. Vidare har du ett övergripande ansvar för att säkerställa att rutinerna avseende prognosarbetet följs och utvecklas.

För att lyckas i rollen har du ett stort engagemang, är strukturerad i ditt arbetssätt och har förmåga att åstadkomma utveckling. Som Demand Planning Manager har du ett nära samarbete med företagets internationella försäljningsorganisation vilket ställer krav på att du behärskar engelska flytande i tal och skrift. Som person förutsätter vi att är analytisk och har en god förståelse för flöden och kapitalbindning.

Vi ser gärna att du har en eftergymnasialutbildning med ett par års relevant yrkeserfarenhet. För att lyckas i rollen krävs goda kunskaper i Office paketet, i synnerhet Excel, samt att du på ett strukturerat sätt är van vid att arbeta med material och produktionsplaneringssystem. Tjänsten är placerad i Hestra, du har ett personalansvar för två medarbetare, en i Hestra respektive en i Frankrike.

VEM AB är specialiserade på rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar och kvalificerade specialister. För tjänsten tillämpas löpande urval och vi önskar din ansökan via vår hemsida www.vem.se senast den 11 mars. För mer information kontakta Ellen Segerfeldt eller Bo Arberg på 036-570 11 80.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-02-23

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
VEM Rekrytering

Adress
VEM Rekrytering
Box 115
33503 Hestra

Kontorsadress
Box 115

Jobbnummer
3983892

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från VEM Rekrytering

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos VEM Rekrytering: