Demand Manager/logistiker till internationellt bolag

Konsultverksamheten Läkemedel / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Konsultverksamheten Läkemedel i Solna, Stockholm, Sollentuna, Täby, Göteborg eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans.
Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg.
Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan.
Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Uppdraget
SJR söker för kunds räkning en demand manager/logistiker till ett konsultuppdrag med start omgående. Uppdraget beräknas pågå till början av oktober. Vår kund är ett välrenommerat internationellt bolag inom läkemedelsbranschen. De sitter i trevliga lokaler i Solna.

Publiceringsdatum
2010-03-05

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Demand Manager arbetar du operativt och är spindeln i nätet gällande det logistiska flödet av artiklar mellan fabriker, centrallager, distributörer och kunder. Tillsammans med teamet arbetar du aktivt för att förbättra processerna kring det logistiska flödet och kommunikationen med interna och externa partner.
I arbetet ingår att analysera och klassificera produkter. Du kommer att förhandla planeringsparametrar såsom ledtider, säkerhetslager, minimum orderkvantiteter etc. med leverantörer. Månadsvis kommer du att sköta orderläggning och fakturering till kund, samt avstämning av lager och försäljning. Vidare kommer du att ta fram diverse rapporter, bla KPI, och göra prognoser för samtliga artiklar. Du kommer även att arbeta nära marknadssidan när det gäller att prognostisera behov av produkter och ge löpande försäljningsprognoser till leverantörerna.
Lämplig bakgrund
Du har ett par års erfarenhet av logisitk och har mycket god förståelse för flöden och processer. Har du tidigare arbetat inom läkemedelsbranschen och/eller i ett internationellt bolag är detta meriterande. Vidare är det önskvärt att du har erfarenhet av de logistiska transaktionerna i SAP och goda kunskaper i Excel är ett krav. Eftersom stor del av kommunikationen sker på engelska måste du ha mycket goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift.
För att lyckas i rollen krävs att du är kommunikativ, operativ, driven, strukturerad och noggrann. Vidare ska du vara analytiskt lagd och ha förmåga att arbeta självständigt. 

Så ansöker du
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Linda Clarin i Stockholm, Tel. 08-407 55 19. Vi ber dig söka tjänsten omgående då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om Du inte vill ansöka till just denna tjänst kan du lägga in ditt CV via www.sjr.se och bli sökbar i vår databas.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-04-04
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Konsultverksamheten Läkemedel

Adress
Konsultverksamheten Läkemedel
Box 7420
10931 Stockholm

Jobbnummer
601348

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Konsultverksamheten Läkemedel

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Konsultverksamheten Läkemedel: