Demand Chain Administrator

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Luleå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Luleå, Boden, Piteå, Kalix, Älvsbyn eller i hela Sverige

Är du redo för nästa utmaning? Har du goda erfarenheter av kundkontakt med fokus på processhantering och effektivisering, är du dessutom driven och duktig på kommunikation? Då har vi på SKF något att erbjuda dig!
SKF has been a leading global technology provider since 1907. Our fundamental strength is the ability to continuously develop new technologies - then use them to create products that offer competitive advantages to our customers.

We achieve this by combining hands-on experience in over 40 industries with our knowledge across the SKF technology platforms: bearings and units, seals, mechatronics, services and lubrication systems. Our success is based on this knowledge, our people, and our commitment to SKF Care principles.

The focus of SKF 's technology development today is to reduce the environmental impact of an asset during its lifecycle, both in our own and our customers ' operations. The SKF BeyondZero product portfolio is the latest example of what SKF has to offer in this area.

At the Development center in Luleå, we are developing both Hardware and Software for systems being used to monitor machinery and rotating equipment in the Industry. Our systems are high tech being sold through SKF 's global Sales organization throughout the world.

Publiceringsdatum
2017-05-07

Om tjänsten
Vi söker just nu en Demand Chain Administrator som kommer att ha en viktig roll i gruppen för orderhantering. Du kommer att ha ett tätt samarbete med dina två kollegor inom Customer Service, vilket bland annat innebär att arbeta löpande med ordermottagande, leveranser, kontraktsförberedelser och annan administration rörande orderhanteringskedjan. Du kommer även arbeta tätt med nuvarande Demand Chain Manager och vara ett stöd gällande bland annat affärsanalyser av försäljningen och diverse Exceluppföljningar, men huvudfokus kommer att ligga på att förbättra den operativa delen av orderprocessen.

Du kommer att jobba i vårt ordersystem Hogia Order Lager och Inköp, men även i egna Excel filer som ett stöd i att effektivisera vår orderhantering med fokus på kund, men även se till att informationen och samarbetet fungerar internt inom SKF med alla som är en del av orderhanteringskedjan. Det viktigaste i ditt arbete blir att hålla en professionell framtoning gentemot såväl externa som interna kunder och din vilja till att bidra.

Om dig
Är du den som brinner för service och goda relationer, och har dessutom ett starkt driv och är nyfiken? Då kommer du att trivas i denna roll som vår nya Demand Chain Administrator. Det här är ett jobb för dig som har ett stort intresse för processer, teknik och förbättringsarbete, samt är lyhörd och har goda kommunikativa egenskaper. I rollen som Demand Chain Administrator ingår ett stort ansvar för den service som SKF erbjuder sina kunder och därför söker vi dig som kan ta initiativ, och vet vad som krävs för en god kundupplevelse, och som eventuellt i en framtid kan leda en mindre grupp mot uppsatta mål.

Viktigt för tjänsten är:
• Mycket goda kunskaper och erfarenhet av att jobba med Excel
• God analytisk- och problemlösningsförmåga
• God kommunikativ förmåga
• Goda kunskaper i engelska

Arbetslivserfarenhet och eller utbildning inom liknande område är ett krav. Meriterande är om du även har kunskaper i och erfarenhet av tull och export. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Vad erbjuder vi?
SKF är ett internationellt företag med fokus på ett öppet arbetsklimat med teamwork i fokus. Vi anser att det är viktig med etik och moral och vi värnar om dina befogenheter och ditt ansvar. För oss är det viktigt med hållbarhet, kvalitet, innovation, enkelhet och snabbhet. Känner du igen dig i ovan beskrivning av rollen, samt att SKF känns som en intressant arbetsgivare med fokus på rätt saker, då kan Du vara vår nästa kollega.

Är du intresserad?
Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och ansökan ligger ute till och med onsdag den 31 maj. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Carolina Sevä på 070-249 20 60.

Du ansöker genom att registrera dina uppgifter här nedan. Vid frågor angående registrering på hemsidan var god kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carolina Sevä 070-2492060

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Södra Kungsgatan 4
97235 LULEÅ

Kontorsadress
Södra Kungsgatan 4

Jobbnummer
3481340

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: