Deltidstjänst: Ekonomiansvarig till Lemo
Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Ta chansen att få en nyckelroll i gemytligt framgångsbolag!
Publiceringsdatum2012-01-20Om företagetLemo är erkänd som ledande i design och tillverkning av kundanpassade precisionsförbindningslösningar. Deras högkvalitativa push-pull kontaktdon finns inom en bred palett
av utmanande applikationer och miljöer - bland annat inom medicinteknik, industri kontroll, mät & test, audio & video samt telekommunikation. Lemo är ett internationellt bolag som förser 100 000 kunder i över 80 länder med sina produkter. Moderbolagets huvudkontor är beläget i Schweiz och Sverigekontoret i Bromma/Mariehäll i ljusa, fina lokaler. Läs gärna mer på
www.lemo.com.Om jobbet
Du kommer att arbeta som ekonomiansvarig för kontoret i Sverige och har ett helhetsansvar för funktionen. Du rapporterar till VD/kontorschefen i Sverige, men har även kontakt med huvudkontoret i Schweiz. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Löpande bokföring
• Fakturering/Kreditering
• Kravhantering
• Registrering av kundbetalningar
• Registrering och betalning av leverantörsfakturor
• Skattedeklaration och avstämningar
• Inbetalning av skatter
• Kvartalsrapportering till skattemyndigheten
• Månadsrapportering till huvudkontor
• Lönehantering
Du kommer även att arbeta med bolagspapper, försäkringar, pensioner och kreditkontroll av kunder.
Möjligheter
På Lemo blir du en del av en sammansvetsad och dynamisk organisation med kompetenta och sociala medarbetare. Tjänsten innebär stor frihet under ansvar och du får själv möjligheten att påverka innehållet och utvecklingen av din roll.
KvalifikationerDu kan ha arbetat som ekonomiassistent med lite erfarenhet av bokföring, avstämningar samt eventuellt bokslut och vill ta nästa steg till att bli ekonomiansvarig. Bolaget använder Navision och Hogia och det är meriterande om du har vana att arbeta i dessa eller liknande program. Du uttrycker dig väl i tal och skrift i svenska och eftersom du kommer att ha kontakt med det schweiziska moderbolaget krävs det även mycket goda kunskaper i engelska.
Personliga krav
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är självgående, prestigelös och hjälper dina kollegor när det behövs. Att vara noggrann och organisatorisk i arbetet är en självklarhet för dig. Då bolaget är litet ser vi gärna att du är innovativ och proaktiv samt trivs med att driva egna projekt.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Tjänsten är på ca 65-70 % och du kommer själv att vara ansvarig för hur du fördelar arbetstiden. För att få ett Tillträde sker omgående och helst inte senare än 2012-02-16. Du kommer till en början att vara anställd som konsult via Hero för att vid god arbetsprestation rekryteras av Lemo.
Sök jobbet
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan.
http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=179Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Viktoria Berg på telefon 08-400 25 860 alternativt via e-post
viktoria.berg@hero.se .
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
KontaktViktoria Berg, Rekryterare, 08-400 25 860,
viktoria.berg@hero.seFöretagHERO AB
AdressHERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM
KontorsadressBJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM
Jobbnummer 1135053
Observera att sista ansökningsdag har passerat.