Delivery Time Coordinator

Bygghemma Group Nordic AB / Inköpar- och marknadsjobb / Oskarshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Oskarshamn, Mönsterås, Högsby, Hultsfred, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bygghemma Group Nordic AB i Oskarshamn, Kalmar, Linköping, Jönköping, Örebro eller i hela Sverige

Bygghemma.se är Sveriges största onlineaktör inom byggvaror, hem och trädgård. Genom vår onlinebutik, som kompletteras och understöds av flertalet fysiska visningsbutiker och ett omfattande service- och tjänsteutbud, såsom montering och installationer, erbjuder vi ett ledande sortiment från välkända externa och egna varumärken. Vi har huvudkontor i Malmö, med filialkontor i Kalmar och Oskarshamn.

Gillar du ansvar och drivs du av att hitta lösningar? Vill du vara med och förbättra köpupplevelsen hos Nordens ledande E-handelsaktör? Då är du kanske personen vi söker!

Publiceringsdatum
2021-03-12

Om tjänsten
Som Delivery Time Coordinator arbetar du med att säkerställa att våra kunder har rätt förväntan kring leveranstider. Du kommer följa upp utfall av faktiska leveranstider på produktnivå och i tät dialog med våra leverantörer tillse att kommunicerade leveranstider är korrekta. Huvudsakliga arbetsuppgifter;

Analysera faktiska leveranstider och identifiera avvikelser
Löpande justera angivna leveranstider
Utmana leverantörers leveranstidsprecession och hitta vägar till gemensam förbättring
Bidra till att förbättrad kundnöjdhet genom korrekta leveranstidsförväntningar
Framtagande av scorecard kring övergripande förändringar i leveranstider

Som Delivery Time Coordinator förväntas du hålla dig uppdaterad kring Bygghemmas logistikflöden samt att supportera produktchefsavdelningen med information om leverantörers leveransprestationer. Tjänsten har en direkt koppling till bolagets högt uppsatta mål kopplade till en bra kundresa och är placerad vid vårt kontor i Oskarshamn.

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett lärorikt och varierande arbete hos en ledande e-handelsaktör i stark tillväxt. Här finns stor potential att utvecklas.

Profilen
Vi söker dig som är noggrann och har god administrativ samt kommunikativ förmåga. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av kundservice och har arbetat med administrativa arbetsuppgifter i högt tempo. Du drivs av att hitta lösningar och brinner för ett bra kundbemötande.

Låter detta som din typ av utmaning?
Vi väntar på att höra ifrån dig, så skicka gärna din ansökan redan idag!

Om företaget
Bygghemma.se är en del av BHG, den största onlineaktören inom konsumenthandel i Norden, med en nettointänkt på cirka 9 Mdkr 2020.

Inom BHG ingår över 95 onlinedestinationer, innefattande till exempel: www.bygghemma.se, www.trademax.se, www.chilli.se, www.furniturebox.se (http://www.furniturebox.se/) och www.nordicnest.se (http://www.nordicnest.se/) - och över 70 showrooms. Vårt huvudkontor ligger i Malmö och vi har verksamheter i de flesta europeiska länder. BHG är noterat på Nasdaq Stockholm, med tickern BHG.

BHG:s e-handelsverksamheter - www.wearebhg.com (http://www.wearebhg.com/) - har över 2 000 anställda som varje dag arbetar för att skapa en optimal köpupplevelse genom kombinationen av ett oöverträffat produktutbud och smart teknologi, kombinerat med ledande produktexpertis och ett brett utbud av service- och tjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-08-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bygghemma Group Nordic AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bygghemma Group Nordic AB (org.nr 556800-9798)

Arbetsplats
Bygghemma.se

Jobbnummer
5625139

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bygghemma Group Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bygghemma Group Nordic AB: