Delivery planer till företag inom telekommunikationsbranschen

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige

Trivs du med att arbeta med datorer och vill ha en viktog roll inom en global verksamhet? Trivs du med att arbeta för att få saker och ting att flyta på utan porlbem? Då har vi tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2018-06-04

Om tjänsten
Som delivery planer kommer du ha en administrativ roll där du hanterar interna ordrar för att säkerställa att leveranser går problemfritt. Centralt i tjänsten är arbeta gentemot interna ordrar där du säkerställer att ordrar sker utan avvikelser. I tjänsten kommer du vara kravställare gentemot leverantörerna och kommer ha framförallt viss mailkontakt mot kunder samt leverantörer. Arbetet sker i systemet SAP. Du kommer ingå i ett team med 7 medarbetare som sitter med liknande arbetsuppgifter men med olika kunder.

I din roll som orderplanerare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Kravställare gentemot leverantörer

• Administrering av ordrar i SAP

• Kontakt med leverantörer och interna kunder.

Om dig
Vi söker dig som gärna har arbetat med liknande uppgifter tidigare och som har stor datorvana. I ditt arbetssätt är du struturerad och noggrann, samt trivs med att ha en administrativ roll. Du har med fördel insyn i området kring leverans och ordrar. Koncernspråket är engelska vilket ställer krav på god engelska.

Viktigt för tjänsten är:

• Stor datorvana
• Engelska i tal och skrift
• Har helst arbetat med SAP, alternativt annat affärssystem

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om anställningen
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Tjänsten som delivery planer är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Uppdraget är till en början till september men kommer med stor sannolikhet förlängas. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos kunden

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten har start i juni. Ansökningar kommer att behandlas löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) och ett problemlösningstest (Matrigma) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Isak Ahlvik via 0736 84 77 62

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Leveransplanerare, Deliver planer, orderadministratör, Borås, Adecco, SAP,

Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-03
Ange följande referens när du ansöker: ref-26554
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isak Ahlvik

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Lilla Brogatan 34
50335 BORÅS

Kontorsadress
Lilla Brogatan 34

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Adecco Sweden AB varit leverantör

Jobbnummer
4183928

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: