Delivery Operations Manager - Large Business Delivery & Support

Telenor Sverige AB / Chefsjobb / Solna
2025-10-03


Visa alla chefsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Solna, Stockholm, Järfälla, Sollentuna, Huddinge eller i hela Sverige

Letar du efter en arbetsplats för framtiden?
Hos oss är karriären din. Här får du möjlighet att styra den i riktningen du drömmer om och samtidigt vara delaktig i tekniska innovationer som idag knappt ens finns i fantasin. Innovationer som vi vet kommer rita om kartan för hur vi kommunicerar med varandra och lever våra uppkopplade liv i framtiden. Letar du efter en arbetsplats där du får vara med och bidra till det viktigaste som finns - relationerna människor emellan? Välkommen till oss på Telenor.
Vill du vara med och forma framtidens leveransorganisation hos Telenor? Vi söker nu en Delivery Operations Manager till vår ledningsgrupp för Large Business Delivery & Support - en nyckelroll där du får möjlighet att påverka, förbättra och leda medarbetare i en verksamhet som står i centrum för våra största företagskunder.
Om rollen
Som Delivery Operations Manager leder du ett team på omkring 15 personer bestående av leveranskoordinatorer och projektledare som tillsammans ansvarar för att leverera Telenors produktportfölj inom B2B Large. Du har ett operativt ansvar och arbetar nära både medarbetare och andra affärsområden för att säkerställa effektiva, kvalitativa och kundfokuserade leveranser - alltid i linje med Telenors affärsstrategi.
Därutöver driver du förbättringsinitiativ i rollen med ett närvarande ledarskap, där kommunikation, affärsförståelse och medarbetarengagemang är centralt.
Så gör du skillnad hos oss
I den här rollen får du möjlighet att göra verklig skillnad - både för våra kunder och för teamet du leder. Som nyckelperson i Telenor Business skapar du förutsättningar för att våra projekt levereras med hög kvalitet och precision. Du coachar och utvecklar ett kompetent team i hur vi bäst bemöter och onboardar våra största företagskunder, samtidigt som du tydliggör uppdrag och ansvar på individnivå för att stärka engagemang och resultat.
Du samarbetar tätt med andra avdelningar inom Telenor Business för att optimera ansvarsfördelning och skapa en sömlös kundupplevelse. Genom datadrivna insikter och ett öga för processutveckling identifierar och driver du förbättringar som gör skillnad. Du följer upp teamets prestationer och leveranser med hjälp av relevanta KPI:er - och ser till att vi hela tiden rör oss mot ännu bättre resultat. Vem är du?
Vi söker dig som brinner för förbättringsarbete och ledarskap. Du ser varje individ i ditt team och har förmågan att skapa engagemang, ansvarstagande och arbetsglädje. Du inspirerar till att göra det lilla extra för kunden och bygger en kultur där samarbete är nyckeln till framgång. Du har även en helhetssyn på projekt- och leveransarbete samt förstår hur varje del påverkar den större affären. Att bygga relationer över avdelningsgränser är en styrka hos dig och du har även ett genuint intresse för att förbättra kundresan.
Vi tror att du har:
• Minst fem års erfarenhet av att leda team inom projekt- eller leveransområdet
• Erfarenhet av projektledning, gärna inom telekom
• Förmåga att bygga starka relationer och skapa engagemang
• God helhetssyn kombinerat med öga för viktiga detaljer
• Erfarenhet av styrgruppsarbete för större IT-Telekom-leveranser
• God kommunikativ förmåga och talar svenska och engelska flytande
Sök till oss idag Vill du ta ditt nästa steg i karriären med oss? Vi ser fram emot din ansökan! Vi träffar kandidater löpande så hör av dig redan idag.
Om du har frågor och vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande ledare stina.reutercrona@telenor.se Vi kan tyvärr inte ta emot ansökan via mejl. Sista ansökningsdag är 19:e oktober 2025. Vårt löfte till dig Vi är bättre tillsammans. Hos oss möts du av en familjär och inkluderande kultur, en stark gemensam värdegrund och ett ledarskap som ger dig frihet och handlingskraft. Vi tror på att ge varandra förtroende och frihet att agera och fatta beslut, samtidigt som vi är där för varandra i med- och motgångar. Vi stöttar relationer och samhällen. Telenor är ett samhällsbärande företag och här får ditt arbete ett större syfte. Vi skapar värde för miljoner människor varje dag och har ett kundnära förhållningssätt där mänskliga relationer står i centrum. Vi ger plats för livet. Arbeta hemifrån två dagar i veckan om du vill, så länge dina arbetsuppgifter gör det möjligt. Resten av tiden skapar vi magi tillsammans på kontoret. Två give-me-a-break-days per år ger en extra paus och flexibla arbetstider hjälper dig att balansera jobbet och livet. Vi finns där genom livets alla faser och erbjuder trygghetspaket i form av bl.a. kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och möjlighet att skräddarsy försäkringslösningar som passar just dig, för ditt behov här och nu.
Vi bjuder in till en spännande karriärresa. Din utveckling står i centrum och hos oss är lärande en del av kulturen. Vi avsätter 40 timmar om året för att du ska kunna fördjupa dig, utforska nya områden och växa i din roll. Genom Telenor Academy och andra lärandeinitiativ får du verktygen och friheten att forma din egen karriär. När du vill vidare väntar möjligheter i hela Norden.
Bra att känna till Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat i samtliga rekryteringar. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-10-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telenor Sverige AB (org.nr 556421-0309), https://www.telenor.se/jobb

Arbetsplats
Telenor Sweden

Kontakt
Lovisa Ermell
lovisa.ermell@telenor.se
+46733819608

Jobbnummer
9538995


     

Prenumerera på jobb från Telenor Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telenor Sverige AB: