Delivery Lead Backoffice
Telenor Sverige AB / Backofficejobb / Stockholm
2025-05-15
Visa alla backofficejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Järfälla,
Botkyrka eller i
hela Sverige Letar du efter en arbetsplats för framtiden?
Hos oss är karriären din. Här får du möjlighet att styra den i riktningen du drömmer om och samtidigt vara delaktig i tekniska innovationer som idag knappt ens finns i fantasin. Innovationer som vi vet kommer rita om kartan för hur vi kommunicerar med varandra och lever våra uppkopplade liv i framtiden. Letar du efter en arbetsplats där du får vara med och bidra till det viktigaste som finns - relationerna människor emellan? Välkommen till oss på Telenor.
Nu letar vi efter dig som vill bli en del av vårt team B2C Delivery.
Är det här ditt nästa jobb?
I rollen som Delivery Lead Backoffice inom B2C Delivery är ditt huvuduppdrag att säkerställa smidiga, kundvänliga och effektiva leveranser av bredbands- och TV-tjänster samt tillhörande administration. Du har en central roll i att koordinera arbetet mellan vår inhouse-verksamhet och externa partners, och bidrar till att säkra kvalitet och ständig förbättring i våra leveransflöden.
Dina ansvarsområden inkluderar:
* Leda och koordinera backoffice-leveranser i olika initiativ - inklusive att själv hantera vissa operativa arbetsuppgifter
* Agera kontaktperson (SPOC) för interna team och externa samarbetspartners
* Följa upp leveranser mot uppsatta KPI:er och arbeta långsiktigt med kvalitetssäkring
* Samarbeta tvärfunktionellt med olika avdelningar för att optimera arbetssätt och processer
* Delta i projekt och samarbetsforum kopplat till leverans, driftsättning och kundsupport
* Hantera kundärenden och administrativa uppgifter kopplat till leverans och onboarding
Du blir en del av ett team på cirka 10 personer där ni delar samma mål och uppdrag, även om rollerna kan variera. Här väntar ett dynamiskt och praktiskt arbete där du får vara med och förbättra kundresan på riktigt.
Vem är du och vilka erfarenheter har du?
För att lyckas i rollen som Delivery LEad ser vi att du är en strukturerad och lösningsorienterad lagspelare med erfarenhet av kundservice, administration eller backofficearbete. Du trivs i en roll där samordning, kommunikation och eget ansvar står i centrum, och du gillar att arbeta i en snabbföränderlig miljö med många kontaktytor.
Vi tror att du har:
* Gedigen erfarenhet av kundservice- eller backofficearbete, med förmåga att skapa nöjda kunder även i mer komplexa ärenden
* Mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga - du bygger förtroende, anpassar dig efter mottagaren och skapar goda relationer
* En strukturerad och lösningsfokuserad approach - du är van att prioritera, lösa problem och fatta beslut även under tidspress
* Erfarenhet från att arbeta i en dynamisk och förändringsdriven miljö - du är flexibel, initiativtagande och gillar att få saker att hända
Vårt löfte till dig
Vi är bättre tillsammans. Hos oss möts du av en familjär och inkluderande kultur, en stark gemensam värdegrund och ett ledarskap som ger dig frihet och handlingskraft. Vi tror på att ge varandra förtroende och frihet att agera och fatta beslut, samtidigt som vi är där för varandra i med- och motgångar.
Vi stöttar relationer och samhällen. Telenor är ett samhällsbärande företag och här får ditt arbete ett större syfte. Vi skapar värde för miljoner människor varje dag och har ett kundnära förhållningssätt där mänskliga relationer står i centrum.
Vi ger plats för livet. Arbeta hemifrån två dagar i veckan om du vill, så länge dina arbetsuppgifter gör det möjligt. Resten av tiden skapar vi magi tillsammans på kontoret. Två give-me-a-break-days per år ger en extra paus och flexibla arbetstider hjälper dig att balansera jobbet och livet.
Vi finns där genom livets alla faser och erbjuder trygghetspaket i form av bl.a. kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och möjlighet att skräddarsy försäkringslösningar som passar just dig, för ditt behov här och nu.
Vi bjuder in till en spännande karriärresa. Din utveckling står i centrum och hos oss är lärande en del av kulturen. Vi avsätter 40 timmar om året för att du ska kunna fördjupa dig, utforska nya områden och växa i din roll. Genom Telenor Academy och andra lärandeinitiativ får du verktygen och friheten att forma din egen karriär. När du vill vidare väntar möjligheter i hela Norden.
Sök till oss idag
Vill du ta ditt nästa steg i karriären med oss? Vi ser fram emot din ansökan! Vi träffar kandidater löpande så hör av dig redan idag.
Om du har frågor och vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande ledare Michalis Bogeas på
michalis.bogeas@ownit.se. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökan via mejl.
Bra att känna till
Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat i samtliga rekryteringar.
Ersättning SALARY
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-06-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "J126610".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Telenor Sverige AB (org.nr 556421-0309)
Jobbnummer 9340979