Delgivare som trivs med många kundmöten till Örebro
Kronofogdemyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Örebro,
Eskilstuna,
Västerås,
Norrköping,
Karlstad eller i
hela Sverige Vi ser möjligheter, gör du?
Vi bidrar till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet. Vi vill bidra till att människor hittar lösningar och förändrar sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning.
När våra kollegor beskriver hur det är att jobba hos oss lyfter de framförallt kontakten med människor och de intressanta och varierande arbetsuppgifterna. Här växer du i vardagen, tillsammans med dina kollegor. Du har möjlighet att utveckla din kompetens på många sätt, i gengäld tror vi att du bidrar till verksamhetens utveckling och förbättring. För när du växer, växer vi.
Den här tjänsten är placerad på enheten för delgivning. Här arbetar vi med att delge personer och företag betalningsförelägganden och handräckningsärenden. Syftet är att ge dem möjlighet att ta del av innehållet och framföra sin uppfattning innan vi fattar vårt beslut.
Ditt nya jobb
Den största delen av din arbetsdag ägnar du åt att vara ute på kundbesök på egen hand. Dina kundbesök handlar om att överlämna och delge en handling till kunden. Dialogen mellan dig och kunden är central, eftersom kunden ska få det stöd den behöver för att själv hitta lösningar. I rollen som delgivare ingår även administrativa uppgifter på kontoret, såsom telefonkontakter för att förbereda kundbesöken och efterarbete för att slutredovisa dina ärenden.
Du arbetar i team och planerar arbetet tillsammans med dina kollegor. Ni har ett gemensamt ansvar för delgivningsuppdragen inom teamet. Det innebär att du planerar din arbetstid i samråd med din teamchef och kollegorna i teamet. Delgivningsteamet är virtuellt, vilket betyder att teamchefen ansvarar för flera kontor. Du har därför den löpande kontakten med din chef via Skype och telefon.
För att ge bästa förutsättningar för kundmötet har du flexibla arbetstider mellan klockan 7.30 och 21.30. Även helgarbete förekommer mellan klockan 08.00 och 19.00.
Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Publiceringsdatum2018-05-03BakgrundVi söker dig som har
• en avslutad treårig gymnasieutbildning med grundläggande behörighet till högskola och universitet
• körkort för manuellt växlad personbil
• god it-mognad.
Meriterande med erfarenhet av liknade arbetsuppgifter som bedöms likvärdig av arbetsgivaren
Dina egenskaper
• Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper
• Som delgivare är du ute mycket och träffar många människor. Det är därför viktigt att du trivs med att möta kunder och även uppskattar ett rörligt och fysiskt arbete i högt tempo.
• Du arbetar på egen hand och behöver ha en god förmåga att arbeta självständigt. Det innebär att du kan prioritera, är flexibel och tar egna initiativ för att driva arbetet framåt.
• Arbetet innebär ibland oförutsedda händelser och du behöver ha förmågan att hålla dig lugn även i svåra och utmanande situationer.
• Många av de människor du möter befinner sig i en utsatt livssituation. Du behöver visa gott omdöme genom att vara handlingskraftig och förtroendeingivande.
• Dina arbetsuppgifter varierar och verksamheten utvecklas ständigt. Därför vill vi att du gillar förändringar och bidrar till effektiva lösningar.
• Språket är vårt viktigaste verktyg för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du behöver ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa ditt språk efter mottagaren. Du är också bra på att lyssna och förklara.
• Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera.
Information
Anställningen är tillsvidare. Vi tillämpar provanställning.
Skatteverket genomför denna rekryteringsprocess på uppdrag av oss på Kronofogden.
Läs mer om Kronofogdens verksamhet på
www.kronofogden.seVid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi vill att du delar våra värden - offensiv, pålitlig och hjälpsam
Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIrene Kristensen, Teamchef
irene.kristensen@kronofogden.se 010-572 79 81
Petrus Potrus, Rekryterare
petrus.potrus@skatteverket.se 010-574 19 81
Pierre Vikström, Facklig kontaktperson ST 010-577 44 62
Clarence Eliasson, Facklig kontaktperson Saco 010-577 59 03
FöretagKronofogdemyndigheten
AdressKronofogdemyndigheten
Box 1545
70115 Örebro
KontorsadressBox 1545
Jobbnummer 4122508
Observera att sista ansökningsdag har passerat.