Datatekniker / helpdeskansvarig

Stenungsunds kommun, IT-enheten / Supportteknikerjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun, IT-enheten i Stenungsund

Stenungsunds kommun, en expanderande kustkommun med ca 23 000 invånare, boendemiljöer nära havet och goda möjligheter till friluftsliv och rekreation med ett välutvecklat kultur- och föreningsliv. Kommunen lämnade 1997 den traditionella nämndorganisationen och har en politisk organisation som främjar samverkan och helhetssyn.
Kommunen har 2100 anställda, ca 5000 elever och ca 2300 datorer (skola och administration). På IT-enheten är vi idag 10 anställda. Vi har ca 70 verksamhetsställen. IT-funktionen bygger idag till största delen på Microsoft. Vi använder Lotus Notes/Domino som plattform för e-post, grupprogram och ärendehantering.

Publiceringsdatum
2008-11-10

Arbetsuppgifter
Du kommer att tillhöra IT-enheten som tillsammans med Personal-, Ekonomi-, Kansli- och Informationsavdelningen ingår i Stöd och Service. Du rapporterar till IT-chefen.
Som ansvarig för funktionen har du schematekniskt ansvar och ska leda arbetet med att utveckla servicefunktionen. Du skall även delta i det praktiska arbetet genom att bemanna Helpdesk och lösa ärenden.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Leda arbetet i Helpdesk
• Utveckla de processer som är relaterade till Helpdesk
• Se till att policys/rutiner följs.
• Delta i det pratiska arbetet i Helpdesk.
• Följa upp samtliga ärenden och se till att de åtgärdats inom tidsramen för den prioritet som är satt på ärendet.
• Analysera ärenden för att se mönster eller återkommande problem för att på så sätt ge underlag för proaktiva insatser.

Kvalifikationer
Du skall ha relevant utbildning inom IT-området på högskolenivå och minst 2 års erfarenhet av arbete med IT-support.
Erfarenhet från processkartläggning liksom kunskap/erfarenhet om ITIL (Service Management) är meriterande.
Det är också meriterande om du har erfarenhet som projektledare eller annat ledarskap.
Du bör kunna uttrycka dig väl i tal och skrift och förutom svenska bör du även ha utmärkta språkkunskaper i engelska. Naturligtvis har du mycket god teknisk förståelse och genuint intresse av datorer/nätverk/kommunikation.
Du bör ha kunskap och erfarenhet av följande program:
• Windowsbaserad klientmiljö
• Microsoft Server inkl AD
• Citrix
• Lotus Notes
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid de personliga egenskaperna. Vi tror därför att du som söker är serviceinriktad, flexibel, prestigelös och drivande. Du är systematisk och logisk samt bra på att analysera och förstå problem. Vidare är du ansvarstagande, positiv, ihärdig och stresstålig. Du har kurage, tror på din förmåga och står upp när det blåser.
Vi ser det som en förutsättning att du både kan ge och ta emot kunskap från dina kollegor och att du anser dig vara samarbetsvillig.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare, tillträde: Snarast

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: 100%

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-12-01
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Christer Ottosson, 0303-73 82 20
Björn Schmidt, 0303-73 85 87

Facklig kontakt
Facklig representant nås genom kommunens växel., 0303-73 00 00

Företag
Stenungsunds kommun, IT-enheten

Adress
Stenungsunds kommun, IT-enheten
Strandvägen 15
44482 STENUNGSUND

Jobbnummer
348792

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stenungsunds kommun, IT-enheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stenungsunds kommun, IT-enheten: