Datasamordnare med start omgående
Komet Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
2012-12-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Datasamordnare med start omgående" (publicerad 2013-01-09) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Härryda eller i
hela Sverige Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.
Noggrann Datasamordnare för uppdrag på heltid sökes till en av Komets kunder. Vår kund är Sveriges marknadsledande inom uthyrning av teknikkonsulter inom transportinfrastruktur. Företaget löser komplexa transportutmaningar och står för ett unikt kunnande i samspelet mellan transportslagen. Tillsammans med kunder utvecklar företaget hållbara transportsystem och erbjuder tjänster inom utredning och analys, projektering, bygg- och projektledning samt drift och underhåll. Företaget har 1200 konsulter och finns på ett 40-tal orter i Sverige, Norge och Danmark.
Publiceringsdatum2012-12-22Dina arbetsuppgifterInom uppdragen hanteras en stor mängd data och dokument. Som datasamordnare jobbar du i nära samarbete med uppdragsledaren och övriga teknikområden. Du ansvarar för att alla i uppdragsorganisationen uppdraget har de rutiner och/eller arbetsinstruktioner som fordras för att säkerställa dokumenthanteringen som fordras för i uppdraget.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Innan start av projekteringen Hämta du in digitala uppdragsunderlag och bestämma lagringsplats för dokument i under uppdraget.
• Utföra gör du en mottagningskontroll av inhämtat material med hjälp av en checklista.
• Skapa arbetsytor för uppdrag samt struktur för lagring och hantering av all digital dokumentation.
• Vidare Säkerställa och uppdragsanpassar du layouten på de text- och cad-mallar som behövs i uppdraget, så att de som överensstämmer med kundens önskemål.
• och Assisterar vid framtagandet av dokumentationsleveransplan.
• Sedan Fastställa du vilka attribut (metadata) dokumenten ska innehålla och samt skapar förutsättningar och data för framtagning av dokument, som t.ex. ritningsutsnitt, ritningsstämplar och ramar.
Under projekteringen kontrollerar du regelbundet att gällande krav och dokumenthantering följs av uppdragsgruppen. Du ger fortlöpande stödjer till uppdragsgruppen i generella frågor avseende dokumenthantering och IT-frågor som IT-support inte ansvarar för. Vid uppdragets slut gör du en leveranskontroll och säkerställer att strukturen håller de krav som sats upp.
Är du personen vi söker?
Vi tror att du har någon form av teknisk utbildning med inriktning mot IT läst IT/tekniskt gymnasium och har erfarenhet av dokumenthantering av digital data. Det är en fördel om du även har utbildning inom kvalitet eller erfarenhet av kvalitetsarbete. dokumentering och strukturering i IT-miljö. Du tycker om att arbeta efter ett fast strukturerat arbetsätt och är van att koordinera och samordna. Du tycker om att arbeta med administration och har stort intresse för IT och är en van datoranvändare. Vidare är du tekniskt intresserad och trivs i en assisterande roll. Du är kommunikativ och framåt och ser samarbete som en förutsättning för att nå resultat. gillar att arbeta i team. Vi ser gärna att du har en bakgrund som konsult i någon form. Utöver detta är du flexibel och stresstålig. Ett plus är om du har arbetat i något dokumenthanterings¬system tidigare, som t.ex. Projekt Wise IDA eller Kaos och har kunskaper i moderna CAD- och projekteringshjälpmedel. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande så sök tjänsten redan idag!
Detta är en hyrrekrytering vilket innebär att du blir anställd hos Komet och uthyrd till vår kund under 4-6 månader för att sedan få en möjlighet till anställning direkt hos kund.
Start: Omgående
Arbetstider: 8-17
Lön: marknadsmässig
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-01-20
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKC-CK, Konsultchef 020-25 26 00
FöretagKomet Sverige AB
AdressKomet Sverige AB
Sven Hultins gata 9
41288 Göteborg
Jobbnummer 1425022
Observera att sista ansökningsdag har passerat.