Datasamordnare med erfarenhet av CAD, Stockholm

Shaya Solutions AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Uppdragslängd: Ca. 12 månader (med option på förlängning)
• Sista ansökningsdagen: ansök snarast
• Omfattning: 25%
• OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Uppdragsbeskrivning

Kunden söker nu en Datasamordnare (även kallad CAD-/IT-samordnare) för att arbeta som stöd till projektledningen med samordning och styrning av projektets informationshantering.

Du ansvarar för att skapa rutiner och arbetsprocesser som syftar till att rätt person har rätt information vid rätt tillfälle. Det ingår att upprätta styrande dokument samt granska att levererade handlingar så som ritningar, modeller, dokument och annan projekteringsrelaterad information lever upp till kraven.

Du ansvarar för att instruera och samordna projektörer och entreprenörer samt att hitta lösningar som bidrar till effektivisering.

Publiceringsdatum
2022-12-05

Dina arbetsuppgifter
• Att assistera projekteringsledaren med samordningen av projekterande discipliner.
• Säkerställa att projekteringens dokumenthantering bedrivs enligt projekteringshänvisningar och riktlinjer.
• Säkerställa att projektering utgår från korrekt underlag samt att projektörer/konstruktörer har tillgång till korrekt underlag.
• Medverka på bl.a. projekteringssamordningsmöten, bygg-/teknikmöten, riskmöten och projektmöten.
• Ansvara för att projektets tekniska dokumentation finns på den web-baserade tjänsten som projektet valt.
• Ansvara för samordning av digitala-/pappersleveranser av bygghandlingar från projektering till produktion.
• Ansvara för samordning av leveranser av granskningshandlingar samt inhämtning/sammanställning av granskningssynpunkter.
• Ansvara för projektets leverans av samtliga relationshandlingar samt Drift- och underhållsdata till respektive förvaltare.
• Rapportera till Projektledaren samt koordinera sig mot övriga i projektet.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Relevant högskoleutbildning eller motsvarande förvärvad arbetslivserfarenhet
• Minst 5 års praktisk erfarenhet av liknande roll
• Kunskap inom lagar, krav och riktlinjer inom aktuellt område
• God kommunikativ förmåga och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska
• Goda kunskaper inom Microsoft Office paketet
• Goda kunskaper i CAD
• Dokumenterad erfarenhet från projekterings- och byggprocessen inom liknande verksamhet
• Väl insatt i branschens begrepp och terminologi.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

• Erfarenhet och kunskap inom BIM samt olika modelleringsprogram såsom AutoCAD/Microstation.
• Väl förtrogen med organisation och kravbild utifrån riktlinjer och säkerhetsföreskrifter
• Erfarenhet och förståelse inom projektmetodik

Önskemål om personliga egenskaper:

• Systematiskt och strukturerat arbetssätt
• Lösningsinriktad, tar sig an problem med en öppen attityd och bjuder in till dialog och samverkan
• Kommunicerar enkelt och tydligt med fokus på mottagarens förutsättningar och behov
• Förmåga att prioritera och att hantera olika typer av arbetsuppgifter parallellt
• God samarbetsförmåga, skapar och bevarar goda relationer
• Är självgående och tar initiativ för att hitta alternativa lösningar

______________________

Hur du kommer vidare

• Sök uppdraget genom denna annons
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.

På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649)

Kontakt
Erika Evertsson
erika.evertsson@shayasolutions.se

Jobbnummer
7231156

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: