Datakonsult / IT Konsult / IT support / service-desk till Canon

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-02-07

Om tjänsten
Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på minst 6 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Canon. Det finns möjlighet till förlängning av uppdraget eller eventuell överrekrytering.

Om företaget
Canon är i grunden ett japanskt företag som idag har 190,000 interna medarbetare världen över. Företaget tillhandahåller en bred portfolio av innovativa produkter inom bildhantering. Deras kärna ligger i att leva och arbeta för allas bästa, såväl medarbetare som miljön. Canons produkter ligger i framkant och de har flertalet patent som ligger högst upp listan på innovativa och miljövänliga lösningar. Framöver utvecklas Canon i takt med deras kunder vilket innebär att de har en spännande resa framför sig.


Dina arbetsuppgifter
Som Solutions Businbess Consultat tillhör du Canons service-desk team och arbetar inom området för dokument och utskriftshantering. Du tillhör Canons centrala team och arbetar direkt mot Canons företagskunder. Detta innebär att du arbetar med Canons välkända produkter som ligger i framkant, som exempelvis uniFLOW Online. Ditt huvudsakliga ansvarsområde är att arbeta med support och implementation mot Canons kunder. Du hjälper företag med att ta kontroll över sina dokument genom att bland annat installera programvaror för krypterade utskrifter, monitoring samt rapportering. Därtill arbetar du med felsökning av kundsystem och hårdvara samt arbetar med att förbättra och öka säkerhetsfunktionen i Canons kundmiljöer.

I rollen arbetar du framför allt remote, men har naturligtvis tillgång till Canons nya Huvudkontor.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning, gärna med IT eller nätverksinriktning.
• Ett par års arbetslivserfarenhet som IT-support, IT konsult eller motsvarande.
• Mycket goda kunskaper i MS Office
• Flytande i svenska och engelska i såväl tal som skrift
• Van vid telefon som främsta arbetsredskap och god kommunikativ förmåga.

Canon ser att en personlig matchning mot team och företag är av största vikt. För tjänsten ser vi att du är skicklig kommunikativt och är duktig på att samarbeta med andra, både inom ditt närmsta team, funktioner internt och externa kunder. Vidare motiveras du av att leverera förstklassig service och du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i komplexa problem. Vidare är du en person som har en stor passion för teknik och vågar komma med förslag på förbättringar och med nya infallsvinklar. Slutligen har du ett inre driv av att utvecklas och prestera gentemot Canons kunder och ser det som en din främsta motivation.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Solna, Stockholm
Lön: Enligt Överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Canon, Stockholm, applikation, nätverk, utskrifter, Servicedesk, IT support, IT, support, Cisco, CCNA, nätverkstekniker, cloud, supporttekniker, IT solutions, IT consultant, konsult, IT konsult

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Janina Bohlin
janina.bohlin@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6316992

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: