Dansktalande till vår helpdesk (rekr.träff)

IT-Resurs AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos IT-Resurs AB i Stockholm, Lidingö, Upplands Väsby, Södertälje eller i hela Sverige

Dansktalande till vår helpdesk
Välkommen att söka tjänsten vid vår rekryteringsträff!
NÄR: Torsdagen den 4:e februari kl 13.30-14.30 (drop-in)
VAR: Arbetsförmedlingen Stockholm City, Tunnelgatan 3, Stockholm (T-bana: Hötorget).
Tag med dig flera exemplar av dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare jobbintervju med arbetsgivaren. Beroende på hur många som kommer för att söka jobbet får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju.
Som konsult på IT-Resurs får du unika möjligheter Att arbeta på intressanta företag inom olika branscher och med många utvecklande uppdrag. Väljer du att satsa några år som konsult hos oss lovar vi dig utmanande och spännande yrkesår.
IT-Resurs AB är ett bemanningsföretag specialiserat på rekrytering, uthyrning, konsultförmedling och personalomställning inom IT.
IT-Resurs ingår tillsammans med Ekonom Resurs i Resurs Bemanning CNC AB (publ), en av Sveriges ledande bemanningskoncerner, noterat på OMX First North. Läs gärna mer på www.itresurs.se
Vi söker Helpdeskpersonal för uppdrag hos en av våra kunder i Stockholm. Arbetet inom helpdesk innebär främst support via telefon, mail och fjärrstyrning.
Tjänsten som helpdesktekniker innebär ett varierande och roligt arbete för dig som tycker om att hjälpa andra människor. Din huvuduppgift är att hjälpa IT-användare med dagliga problem och du kommer använda telefon och remotestyrning som dina främsta verktyg. Supporten kommer att förekomma både på svenska, engelska och danska.
Krav på arbetssökande
Gärna tekniskt intresserad och ha 1-2 års erfarenhet av helpdesk
Vi vill att du har goda kunskaper i
• Windows 2000/XP
• Office 2000/XP/2003
• Outlook
• Exchange
• Active Directory
• Internet Explorer
• Nätverk
• Hårdvara (god allmän kunskap)
• Bärbart och stationärt och skrivarhantering
• Lotus Notes (önskvärt)
• Engelska och danska i tal och skrift
För att bli framgångsrik inom helpdesk är du social, pedagogisk och framåt och tycker att det är roligt att hjälpa användare per telefon. Vi tror att du har någon form av teknisk utbildning och vilja att arbeta som helpdesktekniker ett par år framöver. Du behöver ha en hög servicekänsla. Du är bör vara stresstålig, flexibel, ordningsam, kunna arbeta i team. Du bör kunna tala, skriva, läsa och förstå engelska obehindrat.
Vill du bli en av oss? Då vill vi träffa dig på vår rekryteringsträff!
Lite flitigare
Vi brukar säga att vi är lite flitigare. Det handlar inte om att vi jobbar en massa övertid. Det handlar om att vi är engagerade i vad vi gör. Och att vi trivs på jobbet. Det är nämligen den personliga inställningen som avgör om man lyckas. Det är därför våra kunder gillar oss. Och vi gillar dem. När vi söker medarbetare letar vi efter dem som också har den inställningen. Fler som vill jobba lite hårdare, skratta lite mer och vara lite flitigare. Vi gläds åt vårt höga Nöjd-Medarbetar-Index som visar att konsulterna på IT-Resurs gillar sitt jobb.

Publiceringsdatum
2010-02-02

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Tillsvidare, heltid

Ersättning
Fast lön

Företag
IT-Resurs AB

Adress
IT-Resurs AB
Box 6017
10231 STOCKHOLM

Kontorsadress
Vegagatan 14

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55535000

Jobbnummer
578240

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från IT-Resurs AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos IT-Resurs AB: