Dansktalande till helpdesk

Wise IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise IT AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Wise IT AB

Publiceringsdatum
2013-07-05

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en dansktalande 1 st line tekniker / helpdesk tekniker till vår kunds front desk.

I arbetet som 1 st line support kommer du att informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av supporterade system, verktyg och utrustning. Vidare kommer du att mottaga, registrera, koordinera och rapportera information, frågor och problem som står i relation till ett effektivt användande av IT hos vår kund och vara kontakten mellan användarna, kunden och externa leverantörer. Du ansvarar även för att ta emot, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.

Så snakker du dansk i Front desk? I sådana fall bör du söka denna tjänst!

Vår kund är verksam inom fastighetsbranschen och är placerad i Stockholm.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har 3-4 års erfarenhet av liknande roll och har god kunskap i och erfarenhet av:

• Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom:
• Syscom Supportpoint (Ärendehantering)
• Symantec Management Agent (Distribution av mjukvara till PC)
• TeamViewer (Fjärrsupport)
• Symantec Endpoint Protection (Antivirus)
• Symantec Brightmail (Quarantine, SPAM Filter)
• Microsoft Management Console
• Citrix
• Microsoft Office 2007 i Citrix-miljö samt lokalt på PC
• Active Directory
• Microsoft Exchange 2007
• Windows Server 2008/2003

Det är även meriterande om du har kunskap i Agresso.
Utöver detta är det av stor vikt att du kan prata danska och svenska flytande och i skrift samt även vara beredd på att hantera norska samtal och ärenden som komplement.

För att passa i denna roll är det viktigt att du kan förstå användarens problem, har en god problemlösarförmåga samt ett gott kundbemötande. Vi ser gärna att du i viss mån kan utbilda användaren och har vana av att jobba mot externa driftpartners.

Vill du bli en av oss?
Då söker du tjänsten genom att trycka på "Sök jobbet"- knappen längst ner på sidan och följa anvisningarna. Har du frågor angående denna tjänst kontakta gärna vår konsultchef Salle Nilsson på telefon 08 - 555 350 46.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: dansk dansktalande IT-support servicedesk helpdesk 1st line support first line support

Om företaget
Wise IT AB (f.d. IT-Resurs) är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT. Vi arbetar med starka varumärken i olika branscher och ger ett kompetent stöd i matchningsprocessen när du behöver en kvalificerad IT-specialist, IT-chef eller supporttekniker på hög nivå. Wise IT är en del av Wise Group AB som är listat på Nasdaq OMX First North Premier. Wise IT är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med ISO 9001:2008.
Läs mer om oss på: www.wiseit.se.

Wise IT - Rätt människor inom IT

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-09-05
Ange följande referens när du ansöker: 568
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Wise IT AB

Adress
Wise IT AB
Box 22109
10422 Stockholm

Jobbnummer
1600963

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise IT AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise IT AB: