Dansktalande teknisk support- direktrekrytering
Placera Personal AB / Butikssäljarjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Vår kund är ett stort globalt företag med kontor och tusentals medarbetare världen över. Här får du möjlighet att utvecklas på ett av världens största företag med verksamhet inom sin nisch kontorsteknik. Vår kund sitter i mycket fräscha lokaler strax norr om Stockholm. Detta är en direktrekrytering till vår kund.
Tjänsten
Rollen som dansktalande teknisk support innebär mycket kontakt med danska företagskunder via telefon och mail. Du kommer vara kunderna behjälplig med frågor som rör teknisk karaktär, vilket innebär att du gillar att lösa problem och vara spindeln i nätet. Detta är en koordinerande roll och du kommer ha flertalet kontaktytor, både intern som externt, med exempelvis servicetekniker. Du kommer att ingå i ett nordiskt team om cirka 15 personer som tillsammans erbjuder förstklassig service!
Publiceringsdatum2015-12-10Dina arbetsuppgifterRollen som dansktalande teknisk support innebär bl.a:
• Hantera inkommande samtal och mail från kunder och ge dem support av teknisk karaktär
• Registrera och uppdatera ärenden i affärssystemet (SAP och SalesForce)
• Uppdatera mjukvara och undersöka anslutningsproblem
• Boka och koordinera ut tekniker till kund
• Skapa arbetsprogram och söka efter felkoder i manualer
KvalifikationerFör att passa i rollen som dansktalande teknisk support ser vi att du har:
• Tidigare erfarenhet från kundtjänst eller kundsupport, meriterande med tidigare erfarenhet av telefon som arbetsverktyg
• Flytande kunskaper i danska, tal och skrift samt mycket goda kunskaper i engelska
• Erfarenhet av SAP och /eller SalesForce är meriterande
• Vana att arbeta i Windows-miljö och nätkompetens är meriterande
• Tekniskt intresse
Vi söker dig som brinner för kundsupport och som vill ge service i världsklass, både internt och externt. Du ger alltid ett proffsigt bemötande, trivs med att ha många bollar i luften och tar egna initiativ. Vidare har du en utmärkt kommunikativ förmåga, är strukturerad och väldigt lösningsorienterad. För att passa i rollen arbetar du effektivt och är en naturlig teamplayer.
Är du redo att anta utmaningen? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Sökord: teknisk support, teknik, kundsupport, kundtjänst, danska, dansktalande
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid 08-16.30 vardagar/ Start omgående/ Direktrekrytering
ErsättningFast månadslön enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-01-09
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSofia Eriksson, Rekryterare 08-586 22 719
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
KontorsadressKista Science Tower
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2571108
Observera att sista ansökningsdag har passerat.