Dansktalande Supporttekniker / Onsite till byggföretag, Solna

Experis AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Experis IT Stockholm söker för sin konsultverksamhet en Dansk - och Svensktalande Supporttekniker / Onsite. Vår kund är ett stort välkänt bygg - och fastighetsföretag som är beläget i Solna. Kundens verksamhet bedrivs i Norden vilket gör att resor i Norden kan förekomma i tjänsten. Du har tidigare minst 2 års erfarenhet av IT Support / IT Helpdesk / Onsite / Firstline / IT Servicedesk / IT Tekniker. Uppdraget har start omgående och då vår kund söker efter någon på lång sikt är inget slutdatum satt och även övergång till kund kan bli aktuellt.


Publiceringsdatum
2016-11-08

Dina arbetsuppgifter


Du kommer ingå i en nordisk gruppering på 6 personer, denna är planerad att växa. Du arbetar måndag till fredag och det finns 2 olika pass, antingen 07:00-16:00 eller 08:00-17:00. Din arbetsdag består bl.a. av att svara i telefon och på mail, support av olika system, lösa och koordinera ärenden (både incidenter och beställningar)samt dokumentation.
Din arbetsdag kan även bestå av felsökning på datorer, nätverk, printers, system o.s.v. eller uppsättning av nya sites, t.ex. vid byggplatser. Arbetet utförs från kundens huvudkontor i Solna men det kan förekomma resor, där du åker ut på plats till kunden runt om i Norden, det är dock inte många dagars varighet.


Vem är du?



Kan du både danska och svenska flytande i tal och skrift? Har du B Körkort? Har du minst 2 års erfarenhet av IT Support / IT Helpdesk / Onsite / Firstline / IT Servicedesk / IT Tekniker ? Är du framåtlutad, social, empatisk, en lagspelare och självgående? Har du bred kompetens inom IT och nätverk? Är du van att arbeta enligt struktur i en supportorganisation? Vet du skillnaden på en incident och en change, har basal kunskap om ITIL samt vet vad det innebär att jobba efter en SLA (Service level agreement)?

Stämmer detta ovan in på dig? Då kan denna roll vara något för just dig! Tveka inte skicka in en ansökan redan idag, då urval sker löpande!

En kontinuerlig urvalsprocess kommer fortlöpa där jag kanske ringer upp just dig, om det finns en matchning mot ovan beskrivning, och du kommer där i en kortare telefonavstämning få besvara några frågor samt höra mer om vad du kan förvänta dig av att vara konsult för Experis IT. Därefter kan du komma att få träffa någon av våra dedikerade konsultchefer på Experis IT och genomgå en djupare face-to-face intervju och få ytterligare djupare information kring vår kund och uppdraget.

Ser fram emot din ansökan och hoppas att du vill vara en del av vår konsultverksamhet på Experis IT!



Vad kan vi erbjuda dig?



Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Tillsammans med din personliga Konsultchef tar vi fram en karriärplan baserat på dina mål och våra möjligheter!

Experis är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb


Välkommen med din ansökan. Notera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Har du frågor om rollen som konsult på Experis är du välkommen att kontakta Kandidatspecialist Zara Karlsson.

Välkommen med din ansökan!





















Sökord: Danska , Danmark , dansk-talande, dansktalande, dansk talande, Onsite , 1st-Line , 1st Line , 1stline , First-Line , First line , First line support , First-line support , Support , Supportteknik , support teknik , IT Tekniker , IT teknik , IT-Tekniker , Supporttekniker , Support tekniker , Front Desk , Help desk , Kundtjänst, AD , Active Directory , ITIL , SLA , Service-level-agreement , serive level agreement , service-level-agrement , ärendehanteringssystem , fjärrstyrningssystem , fjärrstyrning , ärendehantering , uppgiftsorienterad , serviceminded , Technical Support Analyst , Technical Support , Service desk technician , Support technician

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-22
Ange följande referens när du ansöker: 13121
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Zara Karlsson zkarls@se.experis.com

Företag
Experis AB

Adress
Experis AB
11181
11181 0180

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
3148496

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: