Dansktalande Support Analyst till vår kund i Helsingborg

Experis / Supportteknikerjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis i Helsingborg, Höganäs, Landskrona, Ängelholm, Lomma eller i hela Sverige

På detta jobb får du möjlighet att arbeta i en internationell miljö och ge högkvalificerad support till företagets medarbetare. Du är del av ett kompetent och engagerat team som lägger stort fokus på arbetsglädje. På detta lediga jobb som Support Analyst får du chansen att arbeta med IT-support i en servicedeskmiljö och hjälpa kollegor och användare med deras IT relaterade problem

Vem söker vi?
Till detta lediga jobb söker vi dig med intresse för och gärna erfarenhet av användarsupport, IT support eller servicedesk arbete. Din personlighet är viktig och vi ser gärna att du är framåt som person person och bra på att ta initiativ till såväl tekniska lösningar som sociala kontakter. Du är en prestigelös och ansvarsfull kollega som hanterar alla typer av ärenden på samma engagerade och lösningsorienterade sätt. Vi ser att du har en god känsla för service och kundkommunikation.

Hur ser en dag ut som Support Analyst?

* Du får ta emot och ta ansvar för supportärenden som kommer in genom företagets olika kanaler.
* Du kommer registrera, analysera, prioritera och lösa alla inkomna ärenden. Detta tillsammans med dina kollegor i teamet.
* Du överblickar alla supportärenden och håller slutanvändaren informerad om processen. Därmed blir du en viktig spelare som fungerar som spindeln i nätet.
* Du kommer stötta nyckelanvändare via telefon och e-post.
* Du kommunicerar ärendena med kollegor på IT avdelningen.

Vi ser att du har följande erfarenhet och egenskaper:

* Du uttrycker dig mycket väl på Danska och Engelska.
* Du gillar att ta ansvar och är strukturerad i ditt arbete.
* Du är proaktiv och serviceinriktad som person.
* Du är uppgiftsorienterad och tycker om att arbeta både självständigt och i team.
* Du är lyhörd och har en förmåga att under stress finna rationella och smidiga problemlösningar.
* Du är öppen för förändring och tycker om snabba växlingar i arbetstempot.
* Du har ett stort IT intresse.
* Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av IT support via mail eller telefon.

Publiceringsdatum
2019-01-23

Så ansöker du
Urvalet sker löpande och vi avslutar processen så fort vi hittat rätt kandidat. Vid frågor om tjänsten kontakta Jakob Bergström på 040-660 63 02 eller Jakob.bergstrom@se.experis.com på Experis IT. Du ansöker till tjänsten endast via registrerad eller bifogad CV på www.experis.se.

Välkommen med din ansökan!



English:

Who are we searching for?

We are searching for you, who has an interest in, and also preferable experience in user support, IT support or service desk experience. This assignment is a longer consultant assignment and you will be working with our international client and you will become a part of a competent and engaged team who gives qualified first line support to its users.

In this process, lots of focus will be put on personal suitability and we are looking for someone who is outgoing and takes initiatives to technical solutions as well as social contacts. You are a prestige less and responsible colleague who performs your work at an engaged- and solution orientated way. We are looking for someone who has a good feeling for service and costumer communication.

Your main tasks will be:

* Receive and take ownership for all support need coming through the companies various support channels
* Register, analyze, prioritize, solve and assign all in-coming cases during the agreed lead time
* Monitoring all open support cases, escalate if necessary and keep the end user informed about the solving process
* You are supposed to spread the user feedback to the rest of the IT organization and your colleagues
* Sharing knowledge with colleagues, i.e. by using a common knowledge database is also part of how we work in the team.

Who are you:

* You communicate and write very well in Danish and English.
* You have the ability to easily adapt to different situations and persons
* You are service minded and professional and put the end-users need in focus.
* You are a team player with the ability to cooperate and share knowledge within your team and other teams in the solving process, e.g. other Support teams or second level support.
* You are driven and capable of prioritizing and making quick decisions
* You need to be service oriented and customer focused.
* You have good IT knowledge or interest in learning IT. If you have experience of working with IT support it is an advantage.

What can we offer you?
We can offer you a challenging position in a creative environment, with high expectations on product functionality and quality and also professionalism from the team. You will work in an expanding and successful company with a high fun factor. We can offer you opportunities and experience of working in an international organization.

Application
If you have any questions regarding the recruitment process, please contact Jakob Bergström at Experis IT, 040-660 63 02 or jakob.bergstrom@se.experis.com You apply for this job through our website www.experis.com. Selection will be ongoing, please apply for this job as soon as possible.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-20
Ange följande referens när du ansöker: 49d511e1-9198-
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jakob Bergström Jakob.Bergstrom@se.experis.com 040-660 63 02

Företag
Experis

Adress
Experis
25278
25278 1283

Kontorsadress
Terminalgatan 1, Helsingborg

Jobbnummer
4572456

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis: