Dansktalande Servicedesksupport till Synsams Huvudkontor! - i Value Your Talent Sweden AB - Supportteknikerjobb i Stockholm
Dansktalande Servicedesksupport till Synsams Huvudkontor!
i Value Your Talent Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2020-08-18

Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg
Visa alla jobb hos i Value Your Talent Sweden AB i Stockholm

Nu söker vi en dansktalande medarbetare till servicedesk som vill jobba hos ett av våra mest välkända varumärken i Norden - Synsam!

Synsam Group är idag Nordens ledande optikkedja inom Eye Fashion och ögonhälsa med omkring 450 butiker i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Med hög kompetens, teknologi som ligger i framkant och med stort engagemang erbjuder vi våra kunder personliga och prisvärda kvalitetslösningar. Synsam Group är ett innovativt tillväxtbolag som omsätter ca 3,4 miljarder och har ca 2 000 anställda. Vår ambition är att fortsätta stärka positionen som branschledande inom både ögonhälsa och ögonmode, med ett tydligt integrerat hållbarhetsperspektiv genom hela värdekedjan

Hos oss kommer du jobba på IT-avdelningen i servicedeskteamet bestående av sex kollegor som supporterar on-site på vårt huvudkontor, samt i dagsläget mot våra butiker i Sverige och Norge.

Publiceringsdatum
2020-08-18

Om tjänsten
Idag hanterar vi i servicedeskteamet IT-support mot svenska och norska butiker medan en extern partner hanterar danska butiker. Vi jobbar nu för att börja supportera danska butiker också från huvudkontoret, ett arbete som du kommer vara delaktig i genom att sätta upp eventuella rutiner och översätta befintliga dokument.

Vi på servicedesk jobbar med intern support på huvudkontoret och mot våra butiker runtom i Norden. Ärenden kan således inkomma via en förbipasserande kollega eller via ärendehanteringssystem, mejl och telefon. Ärendena varierar brett och innefattar felsökning av kassasystem, server, nätverk, skrivare, datorer, låsta användarkonton, låsta orders, AD-administration, onboarding och mycket därtill.

Passande profil

Du talar och skriver flytande danska. Om du kan svenska är det ett plus men inget krav.

Vi tror att du är en mycket datorvan person och du har tidigare erfarenhet av att jobba med service. Ifall du har jobbat med IT-support eller i servicedesk sedan innan är det meriterande. Vi jobbar i Windows, och bland annat Active Directory och Zendesk.

Dina personliga egenskaper
Vi tror att det är viktigt att du är prestigelös och serviceminded, att du efter bästa förmåga ställer upp för dina kollegor i samtliga ärenden - lättare som svårare. Vi tror vidare att du är en teamplayer och att du inte är rädd för att ställa frågor eller ta initiativ.

Det är även viktigt att du är lyhörd tar ägandeskap för dina ärenden, att du följer upp eskalerade ärenden för att få dem utredda.

Praktisk information

Omfattning: Heltid Kontrakt: Konsultuppdrag via The Wofi på sex månader med chans till överrekrytering (långsiktiga ambitioner) Start: Omgående Arbetstider: Vardagar 08:15-17:00, en vecka roteras mellan samtliga i teamet där man jobbar 9:15-18:00. Placering: Kungsholmen, Stockholm.

Att jobba som konsult på The Wofi

Som konsult hos oss får du en anställning med avtalsenliga villkor med allt vad det innebär gällande sjukfrånvaro, lön, semester, pension osv. Du tilldelas också en ansvarig mentor på The Wofi som är tillgänglig under hela avtalsperioden för att säkerställa att du trivs på arbetet samt agera bollplank och rådgivare vid behov.

Frågor är välkomna till ansvarig rekryterare Tom på tom@thewofi.se. Selektering av ansökningar och intervjuer sker löpande så missa inte chansen att söka tjänsten redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
i Value Your Talent Sweden AB

Jobbnummer
5323510


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos i Value Your Talent Sweden AB: