Dansktalande orderadministratör - 6 månader+
Perido Skills AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Stockholm
Skulle du gärna jobba på ett världsledande och mångkulturellt teknikföretag? Har du mycket goda kunskaper i danska såväl som goda kunskaper i svenska och engelska? Är du en person med mycket driv och fart? Kanske är det här möjligheten för dig.
Besrkivning
Perido söker efter en orderadministratör för ett 6 månader långt konsultuppdrag (med möjlighet till förlängning) hos vår kund, ett globalt och välkänt teknikföretag. Tjänsten är placerad på deras kontor strax norr om centrala Stockholm. I rollen som orderadministratör ansvarar du för en mängd olika uppgifter inom området för administration och business support. Bland annat kommer du att arbeta och hjälpa vår kunds kunder med:
Orderhantering
• Prisinformation
• Leveransinformation
• Prognoser
• Strategisk planering tillsammans med account managers
• Försäljningsrapporter
I detta ingår bland annat att hantera ordrar i SAP, hantera prisuppdateringar, bygga långsiktiga samarbeten med kunder (där du bland annat ansvarar för att leverera korrekt och tydlig information), uppdatera ordrar när leveranssituationen förändras, samt göra prognoser tillsammans med KAM och kunder.
För att vara framgångsrik i den här rollen är det viktigt att du är driven, att du har ett gott självförtroende och att du har förmågan att hantera flera uppgifter parallellt. Du har ett logiskt och analytiskt angreppssätt, men är för den delen inte långsam eller sen på att ta action. Dessutom tror vi att du gillar att jobba i en teamorienterad och kommunikativ miljö där du har mycket kontakt med såväl kollegor som externa resurser. Varmt välkommen med din ansökan.
Publiceringsdatum2015-02-18Kravprofil för detta jobb• Universitetsutbildning inom business administration / ekonomi / logistik eller liknande
ELLER
1-2 års erfarenhet av liknande roller/uppdrag, exempelvis: orderadministration, försäljningsplanering, logistik
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift på danska och engelska
• Du kan även kommunicera på svenska
• Meriterande med erfarenhet av SAP
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, tillträde så snart som möjligt. Uppdragstid 6 månader med möjlighet till förlängning.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bifogat CV via e-post till
rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret 11097DB i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensenummer
11097DB
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seArbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 11097DB
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 2172679
Observera att sista ansökningsdag har passerat.