Dansktalande löneadministratör
SJR AB Göteborg Rekrytering / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR AB Göteborg Rekrytering i Göteborg SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Till ett av våra kundföretag söker vi en erfaren löneadministratör som behärskar danska flytande. Vill du arbeta i ett öppet klimat och vara en del av ett team med andra löneadministratörer kan du vara den vi söker! Tjänsten är en rekrytering till vårt kundföretag som finns i Göteborg.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med alla sedvanligt förekommande arbetsuppgifter i löneprocessen och ansvarar för ca 600 löner. Tjänsten innebär mycket support och kontakt med vårt kundföretags verksamheter i Danmark. Du kommer även att arbeta med närliggande arbetsuppgifter såsom statistik, rapporter, avstämningar och underlag. Huvudlönesystemet är Epos och tidrapporteringssystemet är Timeplan, i din tjänst ingår också att vara Superuser för Timeplan.
Arbetstid är 80% eller 100%, det som passar dig bäst, och vår kund ser att du kommer att börja arbeta hos dem till hösten, företrädesvis i oktober eller november.
Lämplig bakgrund
Vi ser att du är flytande i danska i tal och skrift samt behärskar svenska. För att klara de krav som tjänsten ställer har du minst tre års dokumenterad arbetslivserfarenhet som löneadministratör för danska löner och är van att arbeta i ett snabbt och effektivt tempo med många löner. Vi ser gärna att du har arbetat i Epos tidigare och att du är bekväm att arbeta i Excel. Det är meriterande att tidigare ha arbetat i tidregistreringssystem och då gärna Timeplan. Du förstår hela löneflödet och kan läsa kollektivavtal utan svårigheter. Tycker du om att arbeta med service, är hjälpsam och noggrann är detta rätt plats för dig!
Publiceringsdatum2015-07-07Så ansöker duI den här rekryteringen samarbetar vårt kundföretag med SJR in Scandinavia. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Åhs på 031-333 54 85. Vi behandlar din ansökan konfidentiellt.
Varaktighet, arbetstid
Deltid/Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Åhs +46 (0)31 333 54 85, +46 (0)766 47 16 07
FöretagSJR AB Göteborg Rekrytering
AdressSJR AB Göteborg Rekrytering
Kungsgatan 48B
41115 Göteborg
KontorsadressKungsgatan 48B
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2347551
Observera att sista ansökningsdag har passerat.