Dansktalande kundsupport till familjärt IT-företag

Bravura / Butikssäljarjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Publiceringsdatum
2014-11-20

Företaget
Företaget söker en dansktalande person till en tjänst inom teknisk kundtjänst och support. Företaget är ett litet och familjärt företag som levererar bredband, telefoni och TV. Kundbasen finns i Sverige och Danmark och består av privatpersoner, kommuner, föreningar och företag. Företaget har ett uttalat lokalt perspektiv och värnar om att finnas nära sina kunder och kunna erbjuda personlig och effektiv service. På företaget råder en varm stämning med högt i tak där man bryr sig om varandra. Nu ska företaget förstärka sin position i Danmark och söker nu en serviceinriktad och teknikintresserad dansktalande person för att stärka upp kundserviceorganisationen.

Som medarbetare på företagets kundserviceavdelning kommer du att ge service till kunder i en mängd olika typer av ärenden. Du jobbar främst mot företagets danska kunder, men även svenska servicesamtal förekommer. Du kommer bland annat att ge teknisk support och göra felsökning när kundens modemuppkoppling inte fungerar. Du kommer även att ansvara för inkommande säljsamtal och lämna produktinformation och priser samt ta emot beställningar. Efter varje kundsamtal dokumenterar du ärendet på kundens profil i företagets affärssystem. Du ringer även nyblivna kunder och följer upp kundnöjdheten. Vidare kommer du även få och besvara fakturafrågor samt registrera uppsägningar av abonnemang.

Arbetstiden är dagtid 9-17 med en timmes lunch.

Dina arbetsuppgifter
Som medarbetare på företagets kundserviceavdelning kommer du att ge service till kunder i en mängd olika typer av ärenden. Du jobbar främst mot företagets danska kunder, men även svenska servicesamtal förekommer. Du kommer bland annat att ge teknisk support och göra felsökning när kundens modemuppkoppling inte fungerar. Du kommer även att ansvara för inkommande säljsamtal och lämna produktinformation och priser samt ta emot beställningar. Efter varje kundsamtal dokumenterar du ärendet på kundens profil i företagets affärssystem. Du ringer även nyblivna kunder och följer upp kundnöjdheten. Vidare kommer du även få och besvara fakturafrågor samt registrera uppsägningar av abonnemang.

Arbetstiden är dagtid 9-17 med en timmes lunch.

Kvalifikationer
• Flytande danska i tal och skrift
• Flytande svenska i tal
• Viss teknisk kompetens, du förstår hur ADSL, IP-adresser och routrar fungerar på en översiktlig nivå
• Tidigare arbete inom service är meriterande men inget krav

Dina personliga egenskaper
Vi tror att du drivs av att ge bästa möjliga service till kunder. Du är kommunikativ, lyssnande och bekväm med telefonen som arbetsverktyg. Genom stort engagemang och initiativförmåga tar du för dig i arbetet och kommer gärna med egna idéer. Du trivs att arbeta i högt tempo och bidrar på ett naturligt sätt till positiv stämning i teamet.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Lund. Planerad flytt till Malmö under 2015.
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: support, kundservice, danska, service, IT, bredband, mobil, TV, fiber, teknisk support

Arbetstider och omfattning
Deltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-12-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Byrlind 08-40024050 sara.byrlind@bravura.se

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1281

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2075149

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: