Dansktalande kundservicemedarbetare sökes till fordonsbranschen

MSX International Ltd / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos MSX International Ltd i Stockholm, Jönköping, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

MSX International är ett internationellt ledande serviceföretag för affärsteknologi inom bilindustrin. Våra samarbetspartners och kunder är bilimportörer samt deras återförsäljare och vårt fokus är lönsamhet och kundtillfredsställelse. Med mer än 75 års erfarenhet inom bilbranschen och med drygt 6000 anställda experter i 80 länder har MSXI vad som krävs för att förstå marknadens dynamik och för att ta våra kunder ett steg längre än dess konkurrenter.

Tycker du om att arbeta med kundservice och brinner för att ge förstklassig service? Talar du dessutom danska? Då kan detta vara arbetet för dig! Vi söker nu en dansktalande kundservicemedarbetare för att stärka upp ett av våra kundserviceteam.

I tjänsten som kundservicemedarbetare kommer du att arbeta i ett kundrelationscenter med att hantera olika typer av relativt avancerade ärenden / kundklagomål kopplade till kundernas bilägarskap. Som kundservicemedarbetare kommer du att vara en del av ett mindre nordiskt team och arbeta med telefon och dator i ett ärendehanteringssystem med målet att ge kunderna förstklassig service.

Vi söker dig som har erfarenhet av kundservice, brinner för service och kundnöjdhet och alltid har som mål att möta och överträffa kundernas förväntningar. Du är en duktig problemlösare, analytisk, har en positiv inställning och lätt för att kommunicera med andra människor. Erfarenhet av att arbeta i fordonsbranschen exempelvis som servicerådgivare ses som starkt meriterande, dock ser vi att det viktigaste är att du är duktig på kundhantering och kundservice. Du måste ha mycket goda kunskaper, i både tal och skrift, i danska och engelska.

Anställning och arbetsställe:
Placering i norra Stockholmsområdet. Anställningen är heltid. Du kommer att vara anställd av MSXI, men arbeta för en av våra kunder i deras lokaler.

Publiceringsdatum
2016-06-27

Dina arbetsuppgifter
• Svara professionellt på kundernas frågor via email och telefon
• Säkerställa svar/lösning på kundernas frågor/klagomål kring bilägarskapet
• Samarbeta med återförsäljarna för klargörande i olika specifika ärenden
• Driva vidare eller eskalera ärenden som inte kan lösas i kundkontaktscentret
• Logga och bearbeta data i kundens CRM system

Önskvärd erfarenhet/kunskaper:
• Erfarenhet från arbete med administration och kundservice
• Meriterande är erfarenhet från fordonsbranschen, gärna som servicerådgivare eller liknande
• Erfarenhet från arbete i kundrelationscenter
• Mycket goda kunskaper i danska, svenska och engelska

Som person är du:
• Duktig på att kommunicera muntligt och skriftligt
• Lösningsorienterad och analytisk
• Strukturerad, självgående och positiv
• Van användare av Office-paket och har goda grundläggande IT kunskaper

Ansökan ska innefatta ett personligt brev och ett CV. Ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande.

För frågor kring tjänsten, vänligen kontakta:
Ninni Andersson, Recruitment Coordinator, +46 (0)31-337 88 54
Besök gärna www.msxi.com för vidare information.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ninni Andersson, Recruitment Coordinator & HR assistant +46 (0)31 337 88 54

Företag
MSX International Ltd

Adress
MSX International Ltd
Drakegatan 7
41250 Göteborg

Kontorsadress
Drakegatan 7

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2925201

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från MSX International Ltd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos MSX International Ltd: