Dansktalande helpdesktekniker till spännande tjänst
TechTeam SQM / Supportteknikerjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TechTeam SQM i Sollentuna,
Järfälla,
Täby,
Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Vi söker nu en helpdesktekniker till en av våra kunder i Sollentuna. Du kommer att arbeta i både första och andra linjen och ge support via telefon, e-mail och remoteverktyg. Då vår kund arbetar
med support mot Skandinavien kommer du att ge support till främst svenska, norska och danska kunder.
ATT ARBETA HOS OSS
På TechTeam satsar vi på långsiktighet och kvalitet. Hos oss arbetar du uteslutande med längre uppdrag (i genomsnitt 12 månader) vilket ger dig både erfarenhet av olika spännande miljöer och
ett brett kontaktnät. Du erbjuds ett kompetensutvecklingsprogram och möjlighet att ta Microsoft-certifieringar där TechTeam bekostar litteratur och certifieringsförsök. Genomförd certifiering
medför lönepåslag. Som konsult på TechTeam är du tillsvidareanställd och har fast månadslön, även mellan uppdrag. Vi erbjuder även subventionerat SL-kort och friskvårdsbidrag till alla
våra anställda.
Om du liksom vi värderar goda arbetskamrater och möjligheten till sociala aktiviteter, är TechTeam arbetsgivaren för dig. Att det finns en nära kontakt mellan konsulter och chefer ser vi som en
självklarhet och en förutsättning för vår gemensamma trivsel.
Publiceringsdatum2008-02-20ArbetsuppgifterVår kund arbetar med supportärenden mot de skandinaviska länderna. Som helpdesktekniker kommer du att sitta i första och andra linjen och hantera ärenden från kunder i Sverige, Norge, Danmark
såväl som andra internationella kunder. Du kommer att ingå i ett team som hanterar produktrelaterade ärenden med varierande svårighetsgrad, både lätta och mer komplexa ärenden förekommer.
DIN KOMPETENS OCH BAKGRUND
Vi söker dig som har minst sex månaders erfarenhet av att arbeta med IT-support/helpdesk. Det är ett plus om du har eftergymnasial utbildning inom IT men erfarenhet av supportarbete eller liknande
arbetsuppgifter är av större vikt. Även tidigare erfarenhet av arbete med telefonen som redskap är meriterande. För tjänsten krävs att du har goda kunskaper inom följande områden:
• Windows NT/2000/XP
• Officepaketet och Outlook
• Nätverk, portar och FTP-uppkopplingar
• Databaser, SQL Server och Oracle
• Engelska och danska i tal och skrift
Kunskaper i och erfarenhet av remoteverktyg och ärendehanteringssystem är meriterande. Har du dessutom kunskaper i norska eller finska är det ett stort plus.
Vi tror att du är en öppen och social problemlösare som har ett genuint intresse för såväl service och människor som teknik, då tjänsten innehåller mycket kundkontakt. Du har förmåga att
sätta dig in i kundens behov, samt kan förklara teknik på ett enkelt sätt för användare på alla nivåer.
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Välkommen med din ansökan!
Anställningstyp/arbetstiderHeltid. Tillsvidareanställning.
ErsättningFast månadslön.
Så ansöker duAnsök via vår webbplats »
Sista ansökningsdag 2008-03-09
FöretagTechTeam SQM
Box 23004
17223 Solna
Jobbnummer 135880
Observera att sista ansökningsdag har passerat.